Mexico Natie: 'trust' als sleutelwoord nieuwe huisstijl

De Antwerpse logistiekspeler Mexico Natie vernieuwt zijn huisstijl en website. De klassieke Mexico Natie-kleuren werden behouden. De nieuwe baseline 'trusted logistics' draagt de filosofie van het bedrijf uit.

Mexico Natie deed een beroep op het gespecialiseerde reclamebureau James Bold Agency voor het traject dat resulteerde in een nieuw logo, een gemoderniseerde huisstijl, en de nieuwe website. Het nieuwe logo vertrekt van het vorige, wat volgens het reclamebureau bekrachtigt dat de opgebouwde expertise en knowhow behouden blijven. De update zit vooral in vereenvoudiging en structuur.

"‘Mexico Natie’ staat op twee lijnen om het logo compact, rustig en ordelijk te houden. Het icoon refereert aan gestapelde containers en individueel gestapelde goederen. De witte letters M en N werden gestileerd en verwijzen naar het voorgaande logo. De massa van het lettertype straalt degelijkheid en vertrouwen uit, terwijl de ronde hoeken refereren aan toegankelijkheid en klantgerichtheid. De typische kleuren groen, rood en wit, die verwijzen naar de vertrouwde kleuren van Mexico, bleven behouden", klinkt het. 

Baseline: vertrouwen 

Het woord 'trust' vertaalt in één oogopslag de basiswaarden waarmee Mexico Natie zich in de markt wil profileren. "Alles wat Mexico Natie doet is gebaseerd op vertrouwen, kennis en ervaring. In een wereld van groeiende afstanden en complexere persoonlijke contacten is vertrouwen een erg belangrijke en onderscheidende waarde", geeft het bedrijf mee.  De baseline 'Trusted Logistics' laat aan duidelijkheid niet te wensen over. 

Michiel Leen