Nieuwe computersoftware leidt tot wachttijden op AET-terminal 1333

Nieuws, Logistiek
Michiel Leen

De implementatie van een nieuw softwaresysteem voor de containerbehandeling op de Antwerp Euroterminal (AET) aan Kaai 1333 verloopt minder vlot dan verhoopt. Maandagochtend werd het systeem opgestart, maar al meteen kreeg het te kampen met ernstige kinderziektes. Gevolg: lange wachttijden voor de vrachtrijders aan de kade, voor wie het soms uren duurde om hun containers af te zetten. Vooral in de behandeling van de lege containers konden de wachttijden lang oplopen. Chauffeurs maken gewag van vier uur aanschuiven. 

“Prioriteit nummer 1”

Ook vanochtend zijn er nog wachttijden, maar die worden stelselmatig minder, stelt managing director Yves De Larivière van AET. “Er is volop overleg aan de gang om een oplossing te vinden”, klinkt het. “Het is voor ons prioriteit nummer 1 dat we een oplossing vinden. Een vierkoppig team van de softwareleverancier staat onze mensen bij. Vandaag zijn er al stappen gezet, waardoor het beter gaat dan gisteren.” 

Michiel Leen