Royal Dirkzwager neemt alle aandelen Port+ over

Nieuws, Varia
Koen Dejaeger
Monitoring van de scheepsbewegingen in alle Vlaamse zeehavens bij Port+
Monitoring van de scheepsbewegingen in alle Vlaamse zeehavens bij Port+ © Bart Meyvis

Royal Dirkzwager heeft alle Port+-activiteiten, inclusief alle medewerkers, overgenomen van de Antwerpse Havenkoepel. Begin 2023 nam het bedrijf uit Maassluis al de digitale tak van Port+ over. De overname past in de ambitie van verdere internationalisering.

Dankzij een 24/7-monitoring van de scheepsbewegingen in alle Vlaamse zeehavens, informeert Port+ alle belanghebbenden over de aankomst en het vertrek van zeeschepen in die havens. Daarnaast helpt Port+ met zijn expertise ook klanten in alle Belgische havens voor de aangiftes van gevarengoed en goederencomptabiliteit. Ook zal Port+ in het kader van ICS2 en TSD de nodige aangiften kunnen blijven indienen.

Port+ blijft opereren onder zijn eigen naam. Bernard Moyson, voorzitter van de Antwerpse Havenkoepel, benadrukt dat er voor klanten niets verandert. “Het bedrijf continueert zijn dienstverlening op het gebied van 24/7-reporting en outsourcing services op dezelfde manier. Port+ blijft de onafhankelijke dienstverlener voor de Antwerpse havengemeenschap.”

Ship2Port

In januari 2023 nam Royal Dirkzwager al de digitale activiteiten van Port+ over. Gecombineerd hebben Dirkzwager en Port+ toegang tot een van de meest uitgebreide en accurate datasets voor havenaanlopen en ETA’s. Een team developers is het afgelopen jaar druk bezig geweest met de realisatie van één gezamenlijk nieuw platform: Ship2Port. Hierin zijn de digitale activiteiten van beide landen samengevoegd, waardoor havenaanlopen nog beter worden gemonitord in de ARA-regio en daarbuiten.

“We zien veel kansen voor verdere internationalisering en we voegen wereldwijd steeds meer havens toe”, zegt CEO van Royal Dirkzwager Joan Blaas. “Met behulp van een AI-toepassing kunnen we zo zorgen voor een zeer nauwkeurige planning, waardoor bedrijven veel tijd en geld kunnen besparen.”

Geschiedenis van 270 jaar

De twee bedrijven gezamenlijk kennen een rijke geschiedenis van ruim 270 jaar. “Dankzij die geschiedenis hebben we een enorme berg data die we goed kunnen gebruiken in de verdere optimalisering. Bovendien hebben beide bedrijven enorm loyale medewerkers met een bak aan kennis in huis. Dat is echt onze kracht”, zegt Joan Blaas.

“We zijn marktleider in zowel de Antwerpse als de Rotterdamse havens. Deze overname biedt geweldige kansen voor schaalvoordelen. Royal Dirkzwager gelooft sterk in de internationale reporting business en zet zich in om servicebedrijven, rederijen, logistieke bedrijven, scheepsagenten en andere havengerelateerde bedrijven van dienst te zijn in België, Nederland en daarbuiten”, aldus Blaas.

Eén koepel

In april 2022 had ProMedia Group, dat eveneens de groep is boven Royal Dirkzwager, ook het vakmagazine Flows overgenomen. Flows was tot dan ook onderdeel van Port+. Op die manier komen zowel de scheepsrapportage en outsourcing-activiteiten, en ook de mediatak opnieuw onder dezelfde eigenaar terecht.

Royal Dirkzwager neemt alle aandelen Port+ over – Flows

Royal Dirkzwager neemt alle aandelen Port+ over

Nieuws, Varia
Koen Dejaeger
Monitoring van de scheepsbewegingen in alle Vlaamse zeehavens bij Port+
Monitoring van de scheepsbewegingen in alle Vlaamse zeehavens bij Port+ © Bart Meyvis

Royal Dirkzwager heeft alle Port+-activiteiten, inclusief alle medewerkers, overgenomen van de Antwerpse Havenkoepel. Begin 2023 nam het bedrijf uit Maassluis al de digitale tak van Port+ over. De overname past in de ambitie van verdere internationalisering.

Dankzij een 24/7-monitoring van de scheepsbewegingen in alle Vlaamse zeehavens, informeert Port+ alle belanghebbenden over de aankomst en het vertrek van zeeschepen in die havens. Daarnaast helpt Port+ met zijn expertise ook klanten in alle Belgische havens voor de aangiftes van gevarengoed en goederencomptabiliteit. Ook zal Port+ in het kader van ICS2 en TSD de nodige aangiften kunnen blijven indienen.

Port+ blijft opereren onder zijn eigen naam. Bernard Moyson, voorzitter van de Antwerpse Havenkoepel, benadrukt dat er voor klanten niets verandert. “Het bedrijf continueert zijn dienstverlening op het gebied van 24/7-reporting en outsourcing services op dezelfde manier. Port+ blijft de onafhankelijke dienstverlener voor de Antwerpse havengemeenschap.”

Ship2Port

In januari 2023 nam Royal Dirkzwager al de digitale activiteiten van Port+ over. Gecombineerd hebben Dirkzwager en Port+ toegang tot een van de meest uitgebreide en accurate datasets voor havenaanlopen en ETA’s. Een team developers is het afgelopen jaar druk bezig geweest met de realisatie van één gezamenlijk nieuw platform: Ship2Port. Hierin zijn de digitale activiteiten van beide landen samengevoegd, waardoor havenaanlopen nog beter worden gemonitord in de ARA-regio en daarbuiten.

“We zien veel kansen voor verdere internationalisering en we voegen wereldwijd steeds meer havens toe”, zegt CEO van Royal Dirkzwager Joan Blaas. “Met behulp van een AI-toepassing kunnen we zo zorgen voor een zeer nauwkeurige planning, waardoor bedrijven veel tijd en geld kunnen besparen.”

Geschiedenis van 270 jaar

De twee bedrijven gezamenlijk kennen een rijke geschiedenis van ruim 270 jaar. “Dankzij die geschiedenis hebben we een enorme berg data die we goed kunnen gebruiken in de verdere optimalisering. Bovendien hebben beide bedrijven enorm loyale medewerkers met een bak aan kennis in huis. Dat is echt onze kracht”, zegt Joan Blaas.

“We zijn marktleider in zowel de Antwerpse als de Rotterdamse havens. Deze overname biedt geweldige kansen voor schaalvoordelen. Royal Dirkzwager gelooft sterk in de internationale reporting business en zet zich in om servicebedrijven, rederijen, logistieke bedrijven, scheepsagenten en andere havengerelateerde bedrijven van dienst te zijn in België, Nederland en daarbuiten”, aldus Blaas.

Eén koepel

In april 2022 had ProMedia Group, dat eveneens de groep is boven Royal Dirkzwager, ook het vakmagazine Flows overgenomen. Flows was tot dan ook onderdeel van Port+. Op die manier komen zowel de scheepsrapportage en outsourcing-activiteiten, en ook de mediatak opnieuw onder dezelfde eigenaar terecht.