Cyberaanval legt diensten van GEFCO plat

De activiteiten van GEFCO liggen sinds zondagochtend grotendeels plat door een cyberaanval. Dat meldt de logistieke reus zelf aan zijn klanten. Bestellingen plaatsen via de gebruikelijke IT-kanalen is voorlopig niet mogelijk.

De cyberaanval gebeurde zondag om 10.00 uur, klinkt het in een mededeling van het bedrijf. “Om onze klanten, werknemers en partners te beschermen, hebben we meteen ons IT-netwerk en alle applicaties afgesloten.”

Terwijl de IT-experten van GEFCO werken aan tegenmaatregelen om het computernetwerk opnieuw te kunnen opstarten, kunnen klanten geen bestellingen meer plaatsen via de gebruikelijke elektronische kanalen. Dat geldt voor het groupagetransport, FTL en LTL, sequencing, warehousing, de logistiek van afgewerkte voertuigen en de verpakkingsdienst GEFBOX.

In 2019 kondigde de autologistiekspeler nog een grootschalige digitale transformatie aan, met de aanschaf van start-ups Chronotruck en Moveecar.

In de loop van maandag belooft GEFCO verdere updates.

Jonas van Boxel