Eerste beelden metamorfose Royerssluis

Nieuws, Scheepvaart
Michiel Leen

De Antwerpse Royerssluis, die in 2020 dicht gaat voor een ingrijpende renovatie, zal er na die werken helemaal anders uitzien dan vandaag. Een uitkijkplatform, vlotte en veilige verkeersverbindingen, een toename in lengte en breedte, dat zijn de kenmerken van de Royerssluis. Ze moet in 2024 operationeel worden. Het honderd jaar oude sluizencomplex aan de noordkant van Antwerpen ondergaat vanaf 2020 een broodnodige metamorfose, om grotere binnenvaartschepen te kunnen ontvangen. Vanwege de nauwe Scheldebocht wordt de sluis ook groter gemaakt dan normaal nodig is voor vierbaksduwvaart, om de schepen comfortabeler te kunnen laten varen. Door de bouw van nieuwe sluisdeuren zou een sluispassage ook veel sneller moeten gaan: de versassingstijd zou nog maximaal twintig minuten bedragen. 

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Eerste beelden metamorfose Royerssluis – Flows

Eerste beelden metamorfose Royerssluis

Nieuws, Scheepvaart
Michiel Leen

De Antwerpse Royerssluis, die in 2020 dicht gaat voor een ingrijpende renovatie, zal er na die werken helemaal anders uitzien dan vandaag. Een uitkijkplatform, vlotte en veilige verkeersverbindingen, een toename in lengte en breedte, dat zijn de kenmerken van de Royerssluis. Ze moet in 2024 operationeel worden. Het honderd jaar oude sluizencomplex aan de noordkant van Antwerpen ondergaat vanaf 2020 een broodnodige metamorfose, om grotere binnenvaartschepen te kunnen ontvangen. Vanwege de nauwe Scheldebocht wordt de sluis ook groter gemaakt dan normaal nodig is voor vierbaksduwvaart, om de schepen comfortabeler te kunnen laten varen. Door de bouw van nieuwe sluisdeuren zou een sluispassage ook veel sneller moeten gaan: de versassingstijd zou nog maximaal twintig minuten bedragen. 

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login