Discussie over sjorren containers aan boord feeder- en shortseaschepen
Nieuws, Scheepvaart Koen Heinen
De International Transport Workers’ Federation (ITF) wil de uitbreiding van de ‘dockers clause’ in een toenemend aantal Europese havens doordrukken. In de Antwerpse haven gebeurt het vastzetten en losmaken van containers aan boord van feeder- en shortseaschepen al door dokwerkers. Dat bevestigen zowel het Havenbedrijf als de werkgeversorganisatie voor de haven Cepa. “De wet op de havenarbeid zegt dat in België het lashen van zowel stukgoed als containers moet gebeuren door havenarbeiders of kuipers. Dat geldt ook voor feeder- en shortseaschepen”, zegt Guy Vankrunkelsven, directeur van Cepa.
Dit artikel is exclusief voor abonnees.
Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.
PARTICULIER
€325,00€294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)