Discussie over sjorren containers aan boord feeder- en shortseaschepen

Nieuws, Scheepvaart
Koen Heinen

De International Transport Workers’ Federation (ITF) wil de uitbreiding van de ‘dockers clause’ in een toenemend aantal Europese havens doordrukken. In de Antwerpse haven gebeurt het vastzetten en losmaken van containers aan boord van feeder- en shortseaschepen al door dokwerkers. Dat bevestigen zowel het Havenbedrijf als de werkgeversorganisatie voor de haven Cepa. “De wet op de havenarbeid zegt dat in België het lashen van zowel stukgoed als containers moet gebeuren door havenarbeiders of kuipers. Dat geldt ook voor feeder- en shortseaschepen”, zegt Guy Vankrunkelsven, directeur van Cepa.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Discussie over sjorren containers aan boord feeder- en shortseaschepen – Flows

Discussie over sjorren containers aan boord feeder- en shortseaschepen

Nieuws, Scheepvaart
Koen Heinen

De International Transport Workers’ Federation (ITF) wil de uitbreiding van de ‘dockers clause’ in een toenemend aantal Europese havens doordrukken. In de Antwerpse haven gebeurt het vastzetten en losmaken van containers aan boord van feeder- en shortseaschepen al door dokwerkers. Dat bevestigen zowel het Havenbedrijf als de werkgeversorganisatie voor de haven Cepa. “De wet op de havenarbeid zegt dat in België het lashen van zowel stukgoed als containers moet gebeuren door havenarbeiders of kuipers. Dat geldt ook voor feeder- en shortseaschepen”, zegt Guy Vankrunkelsven, directeur van Cepa.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login