Claim sluizen Panamakanaal kost Jan De Nul 12 miljoen euro

Nieuws, Scheepvaart
Koen Heinen

Grupo Unidos por el Canal, het consortium onder leiding van de Spaanse bouwgroep Sacyr waartoe ook De Nul behoorde, haalde in 2009 met een bod van 3,1 miljard het contract voor de bouw van de nieuwe sluizen van het Panamakanaal binnen. Maar er bleken al gauw problemen met de lokale grondstoffen voor het beton, waardoor de werken veel duurder werden dan geraamd. Het consortium eiste meer geld van de Panamese kanaaluitbater ACP, maar die weigerde de meerkosten te betalen. De werken lagen daardoor herhaaldelijk stil.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Claim sluizen Panamakanaal kost Jan De Nul 12 miljoen euro – Flows

Claim sluizen Panamakanaal kost Jan De Nul 12 miljoen euro

Nieuws, Scheepvaart
Koen Heinen

Grupo Unidos por el Canal, het consortium onder leiding van de Spaanse bouwgroep Sacyr waartoe ook De Nul behoorde, haalde in 2009 met een bod van 3,1 miljard het contract voor de bouw van de nieuwe sluizen van het Panamakanaal binnen. Maar er bleken al gauw problemen met de lokale grondstoffen voor het beton, waardoor de werken veel duurder werden dan geraamd. Het consortium eiste meer geld van de Panamese kanaaluitbater ACP, maar die weigerde de meerkosten te betalen. De werken lagen daardoor herhaaldelijk stil.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login