Effecten brexit nu al zichtbaar voor Belgische export

Nieuws, Mensen
Melanie De Vrieze

Het zwakkere pond en de trage groei van het Britse bbp (bruto binnenlands product) werken nadelig op de vraag. Hierdoor zijn de negatieve gevolgen voor de Europese export naar het Verenigd Koninkrijk (VK) al zichtbaar. “In België gaat vooral de transportsector onzekere tijden tegemoet. Die is met 28% van de toegevoegde waarde het meest afhankelijk van export naar het VK”, zegt Christophe Cherry, managing director van Atradius BeLux. 

Ook in de rest van Europa is de transportsector het meest kwetsbaar, gevolgd door food en textiel. Een stabilisatie van het Britse pond kan de druk op de exporterende EU-landen verminderen, maar dat is door de stagnerende onderhandelingen onzeker.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
DOCENT
DOCENT 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Effecten brexit nu al zichtbaar voor Belgische export – Flows

Effecten brexit nu al zichtbaar voor Belgische export

Nieuws, Mensen
Melanie De Vrieze

Het zwakkere pond en de trage groei van het Britse bbp (bruto binnenlands product) werken nadelig op de vraag. Hierdoor zijn de negatieve gevolgen voor de Europese export naar het Verenigd Koninkrijk (VK) al zichtbaar. “In België gaat vooral de transportsector onzekere tijden tegemoet. Die is met 28% van de toegevoegde waarde het meest afhankelijk van export naar het VK”, zegt Christophe Cherry, managing director van Atradius BeLux. 

Ook in de rest van Europa is de transportsector het meest kwetsbaar, gevolgd door food en textiel. Een stabilisatie van het Britse pond kan de druk op de exporterende EU-landen verminderen, maar dat is door de stagnerende onderhandelingen onzeker.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login