Trucks Tailormade rijden voortaan in stad op biobrandstof uit afval

Nieuws, Mensen
Philippe Van Dooren

HVO (Hydrotreated Vegetable Oil) wordt gemaakt van verschillende reststromen van de voedingsindustrie (zoals plantaardige frituurolie). Die brandstof uit afval produceert maar liefst 90% minder uitstoot van broeikasgassen vergeleken met de conventionele diesel. Ze produceert ook 33% minder fijn stof, 30% minder koolwaterstofgas en 9% minder NOx. Een groot voordeel is dat het niet nodig is hiervoor trucks om te bouwen. De omschakeling kan dus op heel korte termijn gebeuren. Maar, HVO heeft twee nadelen: de brandstof is ongeveer 50% duurder dan diesel en is vrij beperkt beschikbaar. Gert Snel uit Deinze kwam anderhalf jaar geleden in het nieuws door als eerste (en enige?) in België HVO operationeel in te zetten.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
DOCENT
DOCENT 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Trucks Tailormade rijden voortaan in stad op biobrandstof uit afval – Flows

Trucks Tailormade rijden voortaan in stad op biobrandstof uit afval

Nieuws, Mensen
Philippe Van Dooren

HVO (Hydrotreated Vegetable Oil) wordt gemaakt van verschillende reststromen van de voedingsindustrie (zoals plantaardige frituurolie). Die brandstof uit afval produceert maar liefst 90% minder uitstoot van broeikasgassen vergeleken met de conventionele diesel. Ze produceert ook 33% minder fijn stof, 30% minder koolwaterstofgas en 9% minder NOx. Een groot voordeel is dat het niet nodig is hiervoor trucks om te bouwen. De omschakeling kan dus op heel korte termijn gebeuren. Maar, HVO heeft twee nadelen: de brandstof is ongeveer 50% duurder dan diesel en is vrij beperkt beschikbaar. Gert Snel uit Deinze kwam anderhalf jaar geleden in het nieuws door als eerste (en enige?) in België HVO operationeel in te zetten.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login