Meer goederentreinen vanuit België naar en door Nederland

Nieuws, Transport
Koen Heinen

Uit cijfers van de Nederlandse spoornetbeheerder Prorail blijkt dat het goederenspoorvervoer tussen Nederland en Duitsland en van en naar de haven van Rotterdam vorig jaar is teruggelopen. De terugval is onder meer het gevolg van het stilleggen van kolengestookte energiecentrales in Duitsland en de spooronderbreking in Rastatt. Het aantal kolentreinen naar de haven van Rotterdam viel met 41% terug. In de haven van Amsterdam bedroeg de daling 4%. Er reden 1.100 goederentreinen minder de grens tussen Nederland en Duitsland over.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Meer goederentreinen vanuit België naar en door Nederland – Flows

Meer goederentreinen vanuit België naar en door Nederland

Nieuws, Wegtransport
Koen Heinen

Uit cijfers van de Nederlandse spoornetbeheerder Prorail blijkt dat het goederenspoorvervoer tussen Nederland en Duitsland en van en naar de haven van Rotterdam vorig jaar is teruggelopen. De terugval is onder meer het gevolg van het stilleggen van kolengestookte energiecentrales in Duitsland en de spooronderbreking in Rastatt. Het aantal kolentreinen naar de haven van Rotterdam viel met 41% terug. In de haven van Amsterdam bedroeg de daling 4%. Er reden 1.100 goederentreinen minder de grens tussen Nederland en Duitsland over.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login