2017 geen topjaar voor Belgische wegvervoerders

Nieuws, Transport
Philippe Van Dooren

Het Instituut Transport en Logistiek België (ITLB) heeft zopas zijn conjunctuurrapport voor 2017 gepubliceerd. Over het algemeen is het positief. Het stelt vast dat het bruto binnenlands product (bbp) met 2,5% toegenomen in zowel de eurozone als in de EU28, maar het concludeert ook dat de Belgische economie iets trager (+1,7%) groeide. Dat vertaalde zich in een hogere activiteit naarmate het jaar vorderde. Het internationaal vervoer dook in de eerste jaarhelft nog in de negatieve cijfers, maar in de tweede helft klom het boven het nulpunt. In het nationaal vervoer was het eerste kwartaal slecht en de rest van het jaar beter, als was het vierde kwartaal niet echt goed.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
2017 geen topjaar voor Belgische wegvervoerders – Flows

2017 geen topjaar voor Belgische wegvervoerders

Nieuws, Wegtransport
Philippe Van Dooren

Het Instituut Transport en Logistiek België (ITLB) heeft zopas zijn conjunctuurrapport voor 2017 gepubliceerd. Over het algemeen is het positief. Het stelt vast dat het bruto binnenlands product (bbp) met 2,5% toegenomen in zowel de eurozone als in de EU28, maar het concludeert ook dat de Belgische economie iets trager (+1,7%) groeide. Dat vertaalde zich in een hogere activiteit naarmate het jaar vorderde. Het internationaal vervoer dook in de eerste jaarhelft nog in de negatieve cijfers, maar in de tweede helft klom het boven het nulpunt. In het nationaal vervoer was het eerste kwartaal slecht en de rest van het jaar beter, als was het vierde kwartaal niet echt goed.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login