Modal shift in Europa gaat traag

Nieuws, Douane
Stefan Verberckmoes

Eurostat vergeleek de modal split uit 2007 met die van 2012. Op Europees vlak is het aandeel van het spoor in die periode lichtjes gestegen van 18,3 naar 18,6%. De binnenvaart ging van 6,3% naar 6,9%. Dat gebeurde ten nadele van het wegvervoer, dat zijn aandeel in vijf jaar tijd zag afnemen van 75,4 naar 74,5%. De verschuivingen zijn echter klein en het vervoer over de weg blijft duidelijk dominant.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
DOCENT
DOCENT 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Modal shift in Europa gaat traag – Flows

Modal shift in Europa gaat traag

Nieuws, Douane
Stefan Verberckmoes

Eurostat vergeleek de modal split uit 2007 met die van 2012. Op Europees vlak is het aandeel van het spoor in die periode lichtjes gestegen van 18,3 naar 18,6%. De binnenvaart ging van 6,3% naar 6,9%. Dat gebeurde ten nadele van het wegvervoer, dat zijn aandeel in vijf jaar tijd zag afnemen van 75,4 naar 74,5%. De verschuivingen zijn echter klein en het vervoer over de weg blijft duidelijk dominant.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login