Roro-record groeimotor van Zeebrugge

Nieuws, Scheepvaart
Roel Jacobus

In 2018 passeerde in Zeebrugge 40,1 miljoen ton vracht, een stijging ten opzichte van het jaar 2017. De toename was voornamelijk te danken aan de vloeibare bulk (tot 63%) en roro (+6,4%). Inzake roro werd zelfs een record opgetekend met 15,91 miljoen ton. “Als we naar het historische plaatje kijken, dan hebben we eindelijk het effect van de Kanaaltunnel weggewerkt”, merkt gedelegeerd bestuurder Joachim Coens van het havenbestuur MBZ op. Het vorige record dateerde van 2001 (14,34 miljoen ton). Daarna leidden de concurrentie van de Kanaaltunnel en de economische crisis tot een dieptepunt van 9,51 miljoen ton in 2009.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Roro-record groeimotor van Zeebrugge – Flows

Roro-record groeimotor van Zeebrugge

Nieuws, Scheepvaart
Roel Jacobus

In 2018 passeerde in Zeebrugge 40,1 miljoen ton vracht, een stijging ten opzichte van het jaar 2017. De toename was voornamelijk te danken aan de vloeibare bulk (tot 63%) en roro (+6,4%). Inzake roro werd zelfs een record opgetekend met 15,91 miljoen ton. “Als we naar het historische plaatje kijken, dan hebben we eindelijk het effect van de Kanaaltunnel weggewerkt”, merkt gedelegeerd bestuurder Joachim Coens van het havenbestuur MBZ op. Het vorige record dateerde van 2001 (14,34 miljoen ton). Daarna leidden de concurrentie van de Kanaaltunnel en de economische crisis tot een dieptepunt van 9,51 miljoen ton in 2009.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login