Plannen Chinese spelers voor distributiecentra in Zeebrugge
Nieuws, Scheepvaart Roel Jacobus
Na meer dan een decennium nutteloze leegte – op koffietrader Efico (2009) en traileroperator NDQ (2017) na – lijkt de 83,5 hectare Maritieme Logistieke zone (MLZ) binnenkort eindelijk bestemmelingen te vinden. Gedelegeerd bestuurder Joachim Coens van MBZ maakte vanmorgen bekend dat er akkoorden gesloten zijn met Chinese investeerders die zich in dit gebied willen vestigen. Bij de voorstelling van de jaarcijfers had Coens al verteld dat er gesprekken liepen met internationale partijen die actief zijn in diepzeecontainers en met lokale spelers. Namen van de effectieve contractanten wil hij nog niet noemen, dit zou binnenkort gebeuren.
Dit artikel is exclusief voor abonnees.
Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.
PARTICULIER
€325,00€294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)