Identificatiesysteem verplicht in hele havengebied North Sea Port

Nieuws, Scheepvaart
Adrie Boxmeer

Tot voor kort gold de verplichting voor AIS bij binnenvaartschepen enkel in Vlissingen en in Gent. Door AIS ook in Terneuzen te verplichten, zijn de vaarbewegingen van binnenvaartschepen in het hele grensoverschrijdende havengebied te traceren. Dat is niet enkel van belang voor schepen op doorvaart, maar ook voor schepen die aan de kade liggen aangemeerd. Hierdoor wordt het verkeersmanagement makkelijker en het verhoogt de veiligheid in het gebied. Ook voor de interactie tussen de binnenvaartschepen onderling is het AIS-signaal van belang. In totaal gaat het om zo’n 50.000 binnenvaartschepen per jaar in het gebied van North Sea Port.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Identificatiesysteem verplicht in hele havengebied North Sea Port – Flows

Identificatiesysteem verplicht in hele havengebied North Sea Port

Nieuws, Scheepvaart
Adrie Boxmeer

Tot voor kort gold de verplichting voor AIS bij binnenvaartschepen enkel in Vlissingen en in Gent. Door AIS ook in Terneuzen te verplichten, zijn de vaarbewegingen van binnenvaartschepen in het hele grensoverschrijdende havengebied te traceren. Dat is niet enkel van belang voor schepen op doorvaart, maar ook voor schepen die aan de kade liggen aangemeerd. Hierdoor wordt het verkeersmanagement makkelijker en het verhoogt de veiligheid in het gebied. Ook voor de interactie tussen de binnenvaartschepen onderling is het AIS-signaal van belang. In totaal gaat het om zo’n 50.000 binnenvaartschepen per jaar in het gebied van North Sea Port.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login