Margaret Dunn is de drijvende kracht achter AntwerpXL

Interview, Mensen
Koen Dejaeger
Margaret Dunn
Margaret Dunn © AntwerpXL

Als portfolio director bij Easyfairs is Margaret Dunn de drijvende kracht achter het breakbulk event AntwerpXL. Dit jaar staat duurzaamheid centraal. “We planten een boom voor elke registratie en de exposant met de meest duurzame stand, krijgt een prijs”, vertelt ze.

Hoe bent u in de logistieke wereld terechtgekomen?

Margaret Dunn: “Ik studeerde talen en begon mijn carrière in de bedrijfsjournalistiek en later bij een uitgeverij. Intussen heb ik meer dan 15 jaar ervaring met evenementen, waarvan een groot deel in de domeinen transport en duurzaamheid.”

Wat zijn de USP’s van de beurs?

“AntwerpXL is een evenement als geen ander. Gedurende drie dagen brengt het evenement de volledige project cargo, breakbulk, roro en heavy lift industrie samen. Antwerpen ligt op het kruispunt van de belangrijke Europese transportcorridors en biedt makkelijk toegang tot de markten in Europa en daarbuiten. Elke terminal in Antwerpen heeft een multimodale verbinding met directe toegang tot het Europese spoor-, feeder- en binnenvaartnetwerk.”

“We zien AntwerpXL als een intiem evenement gericht op netwerken. Het event biedt de bezoekers de tijd om zinvolle gesprekken te voeren met potentiële nieuwe partners. Daarbij geven we voorrang aan het uitnodigen van eigenaars van projectladingen van over de hele wereld uit industrieën zoals EPC, mijnbouw, hernieuwbare energie, offshore, energieopwekking, windenergie, machines en dergelijke meer. Om ervoor te zorgen dat we de hele toeleveringsketen van projectlading, breakbulk en heavy lift bij elkaar brengen, zijn er geen kosten verbonden aan bezoekers die zich vooraf aan het evenement registreren.”

“Daarnaast hebben we een tweedaags Main Deck conferentieprogramma van hoog niveau samengesteld dat onderwerpen behandelt als de globale breakbulk en project cargo vooruitzichten, hoe de industrie zal omgaan met het krimpende aanbod van MPP schepen, hoe geopolitieke uitdagingen de breakbulk supply chain beïnvloeden en nog veel meer.”

Welke zijn de uitdagingen voor de beurs?

“Iedereen heeft het druk, dus het is moeilijk om mensen over te halen om industriële evenementen bij te wonen. Sinds de pandemie is het echter voor iedereen duidelijk hoe belangrijk het is om mensen persoonlijk te ontmoeten en deel te nemen aan beurzen zoals de onze. Op AntwerpXL kun je meerdere ontmoetingen op één dag hebben, wat veel tijd bespaart in vergelijking met rondreizen om individuele klanten te ontmoeten. De project cargo industrie draait om het ontmoeten van mensen en het opbouwen van relaties, dus netwerken is essentieel en bovendien is het erg leuk!”

Een blik op de toekomst: zal Antwerp XL nog groeien?

“Elk jaar werken we met meer internationale partners om ons bereik wereldwijd te vergroten. In de toekomst willen we deze internationale groei voortzetten en willen we ons richten op het verder uitbreiden van het event om eigenaars van project cargo van over de hele wereld aan te trekken. Bij Easyfairs hechten we ook veel belang aan duurzaamheid. We bespreken dit niet alleen in het conferentieprogramma van het Main Deck, maar we doen ook wat we beloven. We werken samen met het bedrijf Ecologi, dat voor elke registratie een boom plant. Bovendien bieden we ook gratis koffie aan voor bezoekers die met het openbaar vervoer naar het evenement komen, we reiken een prijs uit voor de exposant met de meest duurzame stand en we helpen geld in te zamelen voor het lokale goede doel TEJO.”

Tot slot: wat mogen we u nog toewensen voor deze editie?

“We kunnen niet wachten om alle nieuwe initiatieven van dit jaar tot leven te zien komen. Zo hebben we een VIP-champagneontvangst voor eigenaars van projectlading geïntroduceerd, een snelle netwerkzone en een samenwerkingszone voor kleinere bedrijven. Dit komt bovenop de Businessrun, de innovatiezone, onze late-avond-netwerk after-party en de rondleiding door de haven van Antwerpen-Brugge. Kortom: er zijn dus tal van mogelijkheden om te netwerken, waardevolle leads te genereren en plezier te maken.”

“Op de tweede dag van de beurs vieren we ook de winnaars van de ’40 onder 40′ competitie van dit jaar. Onze ’40 onder 40′ erkent zowel degenen met het grootste potentieel om in de toekomst leiders in de branche te worden als degenen die al grootse prestaties hebben geleverd. Op dag drie hebben we ook een wervingsdag geïntroduceerd. We weten dat het aantrekken en behouden van nieuw talent voor de breakbulk en projectcargo sector een voortdurende uitdaging blijft. Daarom werken we samen met verschillende instellingen zoals de Universiteit Antwerpen, Karel de Grote Hogeschool en Randstad om de knapste nieuwe rekruten uit te nodigen op de beurs.”

Wie interesse heeft om het event bij te wonen, kan zich hier registreren.

Margaret Dunn is de drijvende kracht achter AntwerpXL – Flows

Margaret Dunn is de drijvende kracht achter AntwerpXL

Interview, Mensen
Koen Dejaeger
Margaret Dunn
Margaret Dunn © AntwerpXL

Als portfolio director bij Easyfairs is Margaret Dunn de drijvende kracht achter het breakbulk event AntwerpXL. Dit jaar staat duurzaamheid centraal. “We planten een boom voor elke registratie en de exposant met de meest duurzame stand, krijgt een prijs”, vertelt ze.

Hoe bent u in de logistieke wereld terechtgekomen?

Margaret Dunn: “Ik studeerde talen en begon mijn carrière in de bedrijfsjournalistiek en later bij een uitgeverij. Intussen heb ik meer dan 15 jaar ervaring met evenementen, waarvan een groot deel in de domeinen transport en duurzaamheid.”

Wat zijn de USP’s van de beurs?

“AntwerpXL is een evenement als geen ander. Gedurende drie dagen brengt het evenement de volledige project cargo, breakbulk, roro en heavy lift industrie samen. Antwerpen ligt op het kruispunt van de belangrijke Europese transportcorridors en biedt makkelijk toegang tot de markten in Europa en daarbuiten. Elke terminal in Antwerpen heeft een multimodale verbinding met directe toegang tot het Europese spoor-, feeder- en binnenvaartnetwerk.”

“We zien AntwerpXL als een intiem evenement gericht op netwerken. Het event biedt de bezoekers de tijd om zinvolle gesprekken te voeren met potentiële nieuwe partners. Daarbij geven we voorrang aan het uitnodigen van eigenaars van projectladingen van over de hele wereld uit industrieën zoals EPC, mijnbouw, hernieuwbare energie, offshore, energieopwekking, windenergie, machines en dergelijke meer. Om ervoor te zorgen dat we de hele toeleveringsketen van projectlading, breakbulk en heavy lift bij elkaar brengen, zijn er geen kosten verbonden aan bezoekers die zich vooraf aan het evenement registreren.”

“Daarnaast hebben we een tweedaags Main Deck conferentieprogramma van hoog niveau samengesteld dat onderwerpen behandelt als de globale breakbulk en project cargo vooruitzichten, hoe de industrie zal omgaan met het krimpende aanbod van MPP schepen, hoe geopolitieke uitdagingen de breakbulk supply chain beïnvloeden en nog veel meer.”

Welke zijn de uitdagingen voor de beurs?

“Iedereen heeft het druk, dus het is moeilijk om mensen over te halen om industriële evenementen bij te wonen. Sinds de pandemie is het echter voor iedereen duidelijk hoe belangrijk het is om mensen persoonlijk te ontmoeten en deel te nemen aan beurzen zoals de onze. Op AntwerpXL kun je meerdere ontmoetingen op één dag hebben, wat veel tijd bespaart in vergelijking met rondreizen om individuele klanten te ontmoeten. De project cargo industrie draait om het ontmoeten van mensen en het opbouwen van relaties, dus netwerken is essentieel en bovendien is het erg leuk!”

Een blik op de toekomst: zal Antwerp XL nog groeien?

“Elk jaar werken we met meer internationale partners om ons bereik wereldwijd te vergroten. In de toekomst willen we deze internationale groei voortzetten en willen we ons richten op het verder uitbreiden van het event om eigenaars van project cargo van over de hele wereld aan te trekken. Bij Easyfairs hechten we ook veel belang aan duurzaamheid. We bespreken dit niet alleen in het conferentieprogramma van het Main Deck, maar we doen ook wat we beloven. We werken samen met het bedrijf Ecologi, dat voor elke registratie een boom plant. Bovendien bieden we ook gratis koffie aan voor bezoekers die met het openbaar vervoer naar het evenement komen, we reiken een prijs uit voor de exposant met de meest duurzame stand en we helpen geld in te zamelen voor het lokale goede doel TEJO.”

Tot slot: wat mogen we u nog toewensen voor deze editie?

“We kunnen niet wachten om alle nieuwe initiatieven van dit jaar tot leven te zien komen. Zo hebben we een VIP-champagneontvangst voor eigenaars van projectlading geïntroduceerd, een snelle netwerkzone en een samenwerkingszone voor kleinere bedrijven. Dit komt bovenop de Businessrun, de innovatiezone, onze late-avond-netwerk after-party en de rondleiding door de haven van Antwerpen-Brugge. Kortom: er zijn dus tal van mogelijkheden om te netwerken, waardevolle leads te genereren en plezier te maken.”

“Op de tweede dag van de beurs vieren we ook de winnaars van de ’40 onder 40′ competitie van dit jaar. Onze ’40 onder 40′ erkent zowel degenen met het grootste potentieel om in de toekomst leiders in de branche te worden als degenen die al grootse prestaties hebben geleverd. Op dag drie hebben we ook een wervingsdag geïntroduceerd. We weten dat het aantrekken en behouden van nieuw talent voor de breakbulk en projectcargo sector een voortdurende uitdaging blijft. Daarom werken we samen met verschillende instellingen zoals de Universiteit Antwerpen, Karel de Grote Hogeschool en Randstad om de knapste nieuwe rekruten uit te nodigen op de beurs.”

Wie interesse heeft om het event bij te wonen, kan zich hier registreren.