Oosterweel pas volledig klaar in 2030

Nieuws, Mensen
Michiel Leen

Volgens een nota van het Rekenhof over de Vlaamse begroting die De Tijd kon inkijken, zijn de Oosterweelwerken dus niet klaar in 2025, zoals eerst gedacht, maar wellicht pas in 2030. De oorspronkelijke ramingen zouden te optimistisch zijn en de werken complexer dan eerst gedacht. Door de relatief late toevoeging van leefbaarheidsprojecten en overkappingen duren de werken langer dan voorspeld. Annik Dirkx, woordvoerder bij bouwheer Lantis, de voormalige BAM, beklemtoont wel dat al tijdens de periode tussen nu en 2030 delen van de infrastructuur in gebruik worden genomen. “De werken op linkeroever zullen in 2025 voltooid zijn en de Scheldetunnel zal voor het autoverkeer bruikbaar zijn in noordelijke richting, dus naar de haven, in 2027.”

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
DOCENT
DOCENT 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Oosterweel pas volledig klaar in 2030 – Flows

Oosterweel pas volledig klaar in 2030

Nieuws, Mensen
Michiel Leen

Volgens een nota van het Rekenhof over de Vlaamse begroting die De Tijd kon inkijken, zijn de Oosterweelwerken dus niet klaar in 2025, zoals eerst gedacht, maar wellicht pas in 2030. De oorspronkelijke ramingen zouden te optimistisch zijn en de werken complexer dan eerst gedacht. Door de relatief late toevoeging van leefbaarheidsprojecten en overkappingen duren de werken langer dan voorspeld. Annik Dirkx, woordvoerder bij bouwheer Lantis, de voormalige BAM, beklemtoont wel dat al tijdens de periode tussen nu en 2030 delen van de infrastructuur in gebruik worden genomen. “De werken op linkeroever zullen in 2025 voltooid zijn en de Scheldetunnel zal voor het autoverkeer bruikbaar zijn in noordelijke richting, dus naar de haven, in 2027.”

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login