Vernieuwd logo Havenbedrijf kost al 430.000 euro (UPDATE)
Het prijskaartje van het vernieuwde logo achterhalen was geen sinecure, blijkt uit het artikel van Gazet van Antwerpen. Tot twee keer toe weigerde het Havenbedrijf concrete cijfers te noemen. Pas toen de officiële commissie Openbaarheid van Bestuur in beroep oordeelde dat een overheidsinstantie als het Havenbedrijf transparantie moet bieden over haar werking, kwamen de cijfers boven water. Wat blijkt? Het ontwerp van het logo en de huisstijlgids werden uitgevoerd door reclamebedrijf BBDO voor 148.000 euro exclusief btw. De implementatie van de nieuwe huisstijl op onder andere briefpapier en bedrijfswagens zou inmiddels al 250.000 euro gekost hebben. In totaal zo’n 430.000 euro. Een bedrag dat fractieleider van Groen Wouter Van Besien alvast in het verkeerde keelgat schoot. “Bijna een half miljoen euro. Aangezien de vormelijke vernieuwing eerder beperkt is, vind ik dat ongelooflijk veel geld”, laat hij optekenen. “Het lijkt alsof men vergeet dat men uiteindelijk wel een publieke dienstverlening aan het uitvoeren is en dus verantwoord met geld moet omgaan.”
Dit artikel is exclusief voor abonnees.
Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.