(Advertorial) Descartes screent uw handelspartners
Descartes ziet een opvallende evolutie. In het begin van deze eeuw screenden vooral bedrijven uit de financiële, militaire en ruimtevaartsector hun bestaande en toekomstige handelspartners. De dag van vandaag doen bedrijven uit alle sectoren dat. “Dat gebeurt onder andere in de healthcare, farma, automotive, e-commerce, transport- en logistieke sector”, zegt Nick Neesen van Descartes. “Ook de carriers, transporteurs en rederijen hechten veel belang aan een screenings- of compliance proces omdat ze met veel partijen in contact komen. Op de ‘bill of lading’ staan er namelijk meerdere partijen vermeld en ze willen er zeker van zijn dat het betrouwbare partijen zijn. Naast bedrijven zijn er ook heel veel universiteiten die hun bezoekers – gaande van gastprofessoren en nieuwe studenten, tot bedrijven waarmee ze in contact komen – screenen. Dat screenen belangrijk is, bewijst dit voorbeeld: een bedrijf exporteerde metalen buizen naar het Midden-Oosten. Maar ze dienden voor een heel ander doel: er werden illegale wapens mee gemaakt.” Dat had vermeden kunnen worden met een compliance proces.
Dit artikel is exclusief voor abonnees.
Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.