Deurganckdok wordt “slimmer” en efficiënter

Nieuws, Douane
Michiel Leen

Een ‘slimme’ kademuur en een autonome peilboot moeten ervoor zorgen dat de capaciteit van het Deurganckdok optimaler benut wordt én dat het onderhoudswerk aan de ligplaatsen meer op preventie kan worden geënt. Sensoren en camera’s op de kaaimuur gaan na of schepen wel aanmeren binnen de tijds- en plaatslimieten die hun zijn toegewezen. Vandaag wordt dat werk door dokmeesters gedaan, maar zijn voeren de controle uit als het schip al is aangemeerd. Een schip dan manoeuvreren zodat het juister ligt aangemeerd, kost tijd en geld en dat zien we liever niet gebeuren”, verduidelijkt Piet Opstaele, innovation enablement manager bij het Havenbedrijf.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Deurganckdok wordt “slimmer” en efficiënter – Flows

Deurganckdok wordt “slimmer” en efficiënter

Nieuws, Douane
Michiel Leen

Een ‘slimme’ kademuur en een autonome peilboot moeten ervoor zorgen dat de capaciteit van het Deurganckdok optimaler benut wordt én dat het onderhoudswerk aan de ligplaatsen meer op preventie kan worden geënt. Sensoren en camera’s op de kaaimuur gaan na of schepen wel aanmeren binnen de tijds- en plaatslimieten die hun zijn toegewezen. Vandaag wordt dat werk door dokmeesters gedaan, maar zijn voeren de controle uit als het schip al is aangemeerd. Een schip dan manoeuvreren zodat het juister ligt aangemeerd, kost tijd en geld en dat zien we liever niet gebeuren”, verduidelijkt Piet Opstaele, innovation enablement manager bij het Havenbedrijf.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login