“Twee terminals Shanghai even ver uit elkaar als Antwerpen-Zeebrugge”

Nieuws, Mensen
Michiel Leen

Van der Borght is intussen al tien jaar actief in China. Hij kan dus met enig gezag spreken over de uitdagingen van de job als vertegenwoordiger van de Haven in het land. “Tien jaar geleden deden we op dat vlak nog niets”, blikt hij terug. “In de jaren ’80 had Antwerpen al een poging gedaan om een vertegenwoordiging in China op te zetten, maar daarna werd het stil. Toen ik begon was de haven er niet bekend. De diamant en de chocolade kenden ze. De haven, toen de derde grootste van Europa, niet. Naamsbekendheid was dus de eerste prioriteit. Tien jaar later kunnen we gerust stellen dat we in de kuststreek van China goed gekend zijn. Mijn activiteit is daar anders dan vroeger. Nu geef ik meer advies over Europese logistiek en de positionering van Antwerpen tegenover de andere Europese havens. In het binnenland, waar de nieuwe economische groei van het land zit, kent men vooral Hamburg en Rotterdam.” 

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
“Twee terminals Shanghai even ver uit elkaar als Antwerpen-Zeebrugge” – Flows

“Twee terminals Shanghai even ver uit elkaar als Antwerpen-Zeebrugge”

Nieuws, Mensen
Michiel Leen

Van der Borght is intussen al tien jaar actief in China. Hij kan dus met enig gezag spreken over de uitdagingen van de job als vertegenwoordiger van de Haven in het land. “Tien jaar geleden deden we op dat vlak nog niets”, blikt hij terug. “In de jaren ’80 had Antwerpen al een poging gedaan om een vertegenwoordiging in China op te zetten, maar daarna werd het stil. Toen ik begon was de haven er niet bekend. De diamant en de chocolade kenden ze. De haven, toen de derde grootste van Europa, niet. Naamsbekendheid was dus de eerste prioriteit. Tien jaar later kunnen we gerust stellen dat we in de kuststreek van China goed gekend zijn. Mijn activiteit is daar anders dan vroeger. Nu geef ik meer advies over Europese logistiek en de positionering van Antwerpen tegenover de andere Europese havens. In het binnenland, waar de nieuwe economische groei van het land zit, kent men vooral Hamburg en Rotterdam.” 

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login