Mercedes-Benz bracht in 2011 een nieuwe generatie motoren zes cilinder in lijn van 12,8 liter die anticipeerde op de Euro6-norm en bestemd was voor de langeafstandsvrachtwagens. Volgens de constructeur was de OM 471 vijf procent zuiniger dan zijn Euro5-equivalent. Vier jaar later volgt dus een verbeterde versie. Die vergde een investering van 60 miljoen euro. “Onze ingenieurs zijn er in geslaagd om het vermogen en de koppel met 15% te verhogen en het verbruik met nog eens 3% te verminderen. Dat betekent dat een Actros die 130.000 kilometer per jaar rijdt 1.100 euro liter uitspaart en drie ton CO2 minder per jaar uitstoot”, aldus Stefan Buchner, head of Mercedes-Benz Trucks voor Europa en Latijns Amerika.
Dit artikel is exclusief voor abonnees.
Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.
PARTICULIER
€325,00€294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)