UIRR vraagt competitieve marktvoorwaarden voor nieuwe Alpentunnels
Nieuws, Transport Koen Heinen
Zowel Zwitserland als Oostenrijk investeren momenteel fors in de verbetering van de noord-zuidtransit door de Alpen om het spoorvervoer op deze route aantrekkelijker te maken. Zo is er de Gotthard Basis Tunnel (GBT) die bij de nieuwe uurregeling voor 2016/2017 in gebruik genomen wordt, waardoor voor het eerst een ‘vlak dubbel spoor’ tussen Duitsland en Italië beschikbaar zal zijn. De bouw van de Brenner Basis Tunnel (BBT) zal vanaf 2026 eveneens voor een ‘vlak dubbel spoor’ zorgen op de belangrijkste Alpentransitas. Verder is ook nog de uitbreiding van de Lötschberg Basis Tunnel met een dubbel spoor voorzien.
Dit artikel is exclusief voor abonnees.
Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.
PARTICULIER
€325,00€294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)