Kieldrechtsluis niet langer grootste sluis ter wereld

Nieuws, Scheepvaart
Adrie Boxmeer
Nieuwe Zeesluis in IJmuiden
Nieuwe Zeesluis in IJmuiden © Rijkswaterstaat / Gerrit Serne

Het verschil met de Kieldrechtsluis is miniem, maar toch: beide sluizen zijn even lang (500 m), maar de Zeesluis in IJmuiden is 2 m breder en 20 cm dieper. De sluis wordt na vijf jaar bouwtijd eind januari 2022 officieel in gebruik genomen. Eigenlijk had dat al in oktober 2019 moeten gebeuren, maar de bouwers hadden met allerlei tegenvallers te maken. De totale kosten liepen daardoor op tot 850 miljoen euro. De begrotingsoverschrijding leverde uiteindelijk een verlies van 210 miljoen op voor het bouwconsortium.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Kieldrechtsluis niet langer grootste sluis ter wereld – Flows

Kieldrechtsluis niet langer grootste sluis ter wereld

Nieuws, Scheepvaart
Adrie Boxmeer
Nieuwe Zeesluis in IJmuiden
Nieuwe Zeesluis in IJmuiden © Rijkswaterstaat / Gerrit Serne

Het verschil met de Kieldrechtsluis is miniem, maar toch: beide sluizen zijn even lang (500 m), maar de Zeesluis in IJmuiden is 2 m breder en 20 cm dieper. De sluis wordt na vijf jaar bouwtijd eind januari 2022 officieel in gebruik genomen. Eigenlijk had dat al in oktober 2019 moeten gebeuren, maar de bouwers hadden met allerlei tegenvallers te maken. De totale kosten liepen daardoor op tot 850 miljoen euro. De begrotingsoverschrijding leverde uiteindelijk een verlies van 210 miljoen op voor het bouwconsortium.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login