Nieuwe Duitse regering blijft bij verlaging tarieven spoorpaden

Nieuws, Transport
Koen Heinen

De vorige Duitse regering pakte in de zomer van 2017 uit met een Masterplan voor het Goederenspoorvervoer. Een van de sleutelelementen van dit plan is een halvering van de tarieven voor spoorpaden. Dit moet het spoor concurrentiëler maken en een modal shift teweegbrengen. De nieuwe coalitie pikte het Masterplan op in haar regeerakkoord. Ze wil tegen 2030 dubbel zoveel vervoerders naar het spoor halen. De plannen om het spoornet geschikt te maken voor langere treinen tot 740 meter wil ze al tegen 2020 realiseren.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Nieuwe Duitse regering blijft bij verlaging tarieven spoorpaden – Flows

Nieuwe Duitse regering blijft bij verlaging tarieven spoorpaden

Nieuws, Wegtransport
Koen Heinen

De vorige Duitse regering pakte in de zomer van 2017 uit met een Masterplan voor het Goederenspoorvervoer. Een van de sleutelelementen van dit plan is een halvering van de tarieven voor spoorpaden. Dit moet het spoor concurrentiëler maken en een modal shift teweegbrengen. De nieuwe coalitie pikte het Masterplan op in haar regeerakkoord. Ze wil tegen 2030 dubbel zoveel vervoerders naar het spoor halen. De plannen om het spoornet geschikt te maken voor langere treinen tot 740 meter wil ze al tegen 2020 realiseren.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login