Frequentie spoorshuttle Antwerpen-Metz verdubbelt

Nieuws, Transport
Koen Heinen

De spoorverbinding werd in januari 2017 opgestart door MMR met een vertrek per week om de regio Lotharingen rechtstreeks bereikbaar te maken voor de haven van Antwerpen. Aan het project ging een grondige marktanalyse vooraf. Het potentieel wordt op 20.000 teu op jaarbasis geraamd. De spoorroute biedt bovendien een alternatief voor de binnenvaart op de Rijn bij laagwaterstanden. MMR coördineert ook de ‘last mile’ vanuit Metz naar de eindbestemming. Voor de treintractie zorgt het Nederlandse Logistics Intermodal Services (LIS).

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Frequentie spoorshuttle Antwerpen-Metz verdubbelt – Flows

Frequentie spoorshuttle Antwerpen-Metz verdubbelt

Nieuws, Wegtransport
Koen Heinen

De spoorverbinding werd in januari 2017 opgestart door MMR met een vertrek per week om de regio Lotharingen rechtstreeks bereikbaar te maken voor de haven van Antwerpen. Aan het project ging een grondige marktanalyse vooraf. Het potentieel wordt op 20.000 teu op jaarbasis geraamd. De spoorroute biedt bovendien een alternatief voor de binnenvaart op de Rijn bij laagwaterstanden. MMR coördineert ook de ‘last mile’ vanuit Metz naar de eindbestemming. Voor de treintractie zorgt het Nederlandse Logistics Intermodal Services (LIS).

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login