Chinese e-commercegroep gebruikt trein als rijdend magazijn

Nieuws, Mensen
Koen Heinen

JD.com is een van de grootste onlineretailers in China. De groep vertrok met een volle trein – in Europa aangekochte – goederen vanuit de haven van Hamburg. Die ging via de nieuwe Zijderoute naar het 10.000 kilometer verder gelegen Xi’an. Daar beschikt JD.com over een van zijn belangrijkste distributiecentra voor ingevoerde producten. Vanaf het ogenblik dat de goederen in Europa op de trein geladen werden, konden ze via het e-commerceplatform van JD.com besteld worden. Op die manier zijn de wachttijden voor de klanten korter en dalen de opslagkosten. De trein fungeert daarbij als rijdend magazijn voor de goederen in transit.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
DOCENT
DOCENT 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Chinese e-commercegroep gebruikt trein als rijdend magazijn – Flows

Chinese e-commercegroep gebruikt trein als rijdend magazijn

Nieuws, Mensen
Koen Heinen

JD.com is een van de grootste onlineretailers in China. De groep vertrok met een volle trein – in Europa aangekochte – goederen vanuit de haven van Hamburg. Die ging via de nieuwe Zijderoute naar het 10.000 kilometer verder gelegen Xi’an. Daar beschikt JD.com over een van zijn belangrijkste distributiecentra voor ingevoerde producten. Vanaf het ogenblik dat de goederen in Europa op de trein geladen werden, konden ze via het e-commerceplatform van JD.com besteld worden. Op die manier zijn de wachttijden voor de klanten korter en dalen de opslagkosten. De trein fungeert daarbij als rijdend magazijn voor de goederen in transit.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login