Capaciteitstekort stuwt transportprijzen steeds hoger

Nieuws, Transport
Philippe Van Dooren

Transporeon en Capgemini Consulting publiceerden zopas hun Transport Market Monitor voor het derde trimester. De onderzoekers stellen vast dat de capaciteits- en prijsindex “op extreme niveaus” blijven. De capaciteitsindex steeg met 2,6% naar een niveau van 67,4. Vergeleken met het derde kwartaal van 2016 is de capaciteitsindex 20,5% lager. De prijsindex steeg met 0,6% tot 101,8. Dat is 7,0% hoger dan een jaar eerder. De dieselindex daalde daarentegen naar een index van 75,3. Dat is 3,0% lager dan in het tweede kwartaal van 2017.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Capaciteitstekort stuwt transportprijzen steeds hoger – Flows

Capaciteitstekort stuwt transportprijzen steeds hoger

Nieuws, Wegtransport
Philippe Van Dooren

Transporeon en Capgemini Consulting publiceerden zopas hun Transport Market Monitor voor het derde trimester. De onderzoekers stellen vast dat de capaciteits- en prijsindex “op extreme niveaus” blijven. De capaciteitsindex steeg met 2,6% naar een niveau van 67,4. Vergeleken met het derde kwartaal van 2016 is de capaciteitsindex 20,5% lager. De prijsindex steeg met 0,6% tot 101,8. Dat is 7,0% hoger dan een jaar eerder. De dieselindex daalde daarentegen naar een index van 75,3. Dat is 3,0% lager dan in het tweede kwartaal van 2017.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

 

 

Ben u al abonnee?

Login