Binnenvaartsector klaagt over hoogoplopende vertragingen in Rotterdam
Nieuws, Transport Koen Heinen
Linc, een samenwerkingsverband tussen het Centraal Bureau voor de Rijn- en Binnenvaart (CBRB) en de Vereniging van Inland Terminal Operators (VITO), heeft zich bij terminaloperator ECT en het Rotterdamse Havenbedrijf (HbR) beklaagd over de gevolgen van de 24 urenstaking op 7 en 8 januari. Volgens de organisatie hebben heel wat verladers ervoor gekozen om containers per truck aan te leveren of over te boeken naar Antwerpen. Dat zadelt de barge operators op met hoge kosten en resulteert in aanzienlijke imagoschade voor de haven van Rotterdam en de binnenvaart in Nederland.
Dit artikel is exclusief voor abonnees.
Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.
PARTICULIER
€325,00€294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)