Automatische ‘gate in’ op MPET-terminal 1742: kwartier winst per truck

Nieuws, Mensen
Michiel Leen

Het principe van de ‘automatische gate in’ (AGI) is eenvoudig: de chauffeur met zo min mogelijk administratief werk opzadelen als hij op Kaai 1742 (MPET) een container komt ophalen. Jan Meynen, head of operational services bij MPET, licht de werking van het systeem toe. “De dispatcher van het transportbedrijf voert de vooraanmelding uit via ons e-portal. Na een geldige vooraanmelding ontvangt de trucker een TAR-code. Die code moet hij ingeven aan de pre-gate kiosken op de terminal (foto). Zijn Alfapass en vingerscan worden gecontroleerd, camera’s controleren of de ‘vooraangemelde’ gegevens overeenstemmen met de geregistreerde cameragegevens en vervolgens kan de chauffeur zijn traject verderzetten richting gate in waar de technische check automatisch gebeurt met behulp van camera’s. Bovendien is er minder kans op typfouten gezien de camera’s alles registreren.”

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
DOCENT
DOCENT 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Automatische ‘gate in’ op MPET-terminal 1742: kwartier winst per truck – Flows

Automatische ‘gate in’ op MPET-terminal 1742: kwartier winst per truck

Nieuws, Mensen
Michiel Leen

Het principe van de ‘automatische gate in’ (AGI) is eenvoudig: de chauffeur met zo min mogelijk administratief werk opzadelen als hij op Kaai 1742 (MPET) een container komt ophalen. Jan Meynen, head of operational services bij MPET, licht de werking van het systeem toe. “De dispatcher van het transportbedrijf voert de vooraanmelding uit via ons e-portal. Na een geldige vooraanmelding ontvangt de trucker een TAR-code. Die code moet hij ingeven aan de pre-gate kiosken op de terminal (foto). Zijn Alfapass en vingerscan worden gecontroleerd, camera’s controleren of de ‘vooraangemelde’ gegevens overeenstemmen met de geregistreerde cameragegevens en vervolgens kan de chauffeur zijn traject verderzetten richting gate in waar de technische check automatisch gebeurt met behulp van camera’s. Bovendien is er minder kans op typfouten gezien de camera’s alles registreren.”

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login