ASX-IBECO integreert activiteiten van DVL-Courier

ASX-IBECO heeft de koerieractiviteiten van DVL-Courier overgenomen. Beide bedrijven zijn actief in de sector kaai-expeditie en koerier in de Antwerpse haven. Het is de bedoeling om synergieën na te streven.

Jean-Claude Van den Berghe, samen met John Van Looveren de directeur van ASX-IBECO, benadrukt  dat het hierbij enkel gaat om de kaai-expeditie- en koerieractiviteiten. “DVL-Customs is niet bij de transactie betrokken en blijft een onafhankelijk bedrijf”, verklaarde hij aan Flows. Hij beklemtoonde dan ook dat er geen risico van belangenvermenging bestaat.

Door de integratie zullen de klanten van DVL-Courier voortaan hun opdrachten kunnen laten afhandelen via ASX-IBECO en ze aanmaken via diens website.

DVL-Courier beschikt over 16 voertuigen, die in de vloot van het nieuwe moederbedrijf  worden opgenomen. Die bestaat nu uit 75 voertuigen (bestelwagens, personenwagens en bromfietsen). Het aantal werknemers groeit tot ongeveer 100 FTE’s.

Meer totaaloplossingen

ASX-IBECO biedt een brede waaier van diensten aan, die zowel specifiek kunnen zijn als een totaaloplossing. In dat geval omhelst de dienstverlening stadsopdrachten, kaai-expeditie orders, (inter)nationale zendingen, sprintopdrachten en post (bv. visumaanvragen). Voor de klanten van DVL-Courier kan deze brede dienstverlening een voordeel zijn. ”Omdat wij toch langskomen in het kader van kaai-expeditie, kunnen wij ook pakjes of (internationale) post meenemen. Dat kan zowel economische als ecologische voordelen opleveren,” aldus Van de Berghe.

Door de integratie krijgen de kaai-expeditie en stadskoerierdiensten van ASX-IBECO een boost. Tot nu toe waren de sprintafdeling (24/7) en de ‘last mile deliveries’ de sterkste groeiers (met ongeveer een derde van de omzet). 

Uitdeinen

Op jaarbasis staat het bedrijf in voor de verzending en levering van meer dan 3 miljoen documenten en pakketten per jaar in de regio Antwerpen en Oost-Vlaanderen. “In de toekomst zal die geografische scope verbreden naar o.a. Mechelen en Gent centrum, maar het is niet de bedoeling om dat zeer snel te doen maar eerder om uit te deinen. Wij hebben liever een gestage en realistische groei”, zegt Van den Berghe.

Hij ziet tevens groeipotentieel in de e-business. Nu al is het bedrijf onderaannemer voor Antwerpen en Oost-Vlaanderen van twee belangrijke integrators . “Voor hen behandelen wij al 4.000 à 5.000 zendingen per dag. Daar zitten natuurlijk veel e-commerce pakjes tussen. Wij verwachten dan ook dat deze aantallen in de lift blijven zitten”, aldus Van den Berghe tot slot.