HMM boekt op schepen van THE Alliance

De Zuid-Koreaanse rederij Hyundai Merchant Marine (HMM), die al lading boekt op schepen van 2M en de Ocean Alliance, krijgt nu ook op een dienst van THE Alliance een allocatie voor lading tussen het Verre en het Midden-Oosten.

Ook na de grote alliantiewissels van begin april blijven carriers buiten hun eigen alliantie om nieuwe samenwerkingsakkoorden smeden. Zo biedt HMM voortaan een derde wekelijkse dienst tussen het Verre en Midden-Oosten door slots te kopen op de AGX Service van THE Alliance.

In die pas opgestarte dienst varen nu schepen met een capaciteit van 5.990 tot 10.010 teu, maar het is de bedoeling om op korte termijn tonnage van 13.169 teu in te zetten. HMM zet zelf ook schepen van 13.000 teu in op dit vaargebied, omdat de Zuid-Koreaanse rederij tussen het Verre Oosten en Europa slots koopt van het 2M Vessel Sharing Agreement van Maersk Line en MSC en zelf geen schepen meer inlegt.

De Taiwanese rederij Yang Ming die lid is van THE Alliance, gaat op zijn beurt vanaf juni containers laden op de 13.000 teu grote schepen van de KME Service van HMM op hetzelfde vaargebied. Ook Yang Ming biedt nu drie diensten op het vaargebied aan. Behalve de AGX Service van THE Alliance en de KME van HMM is dat ook de MEA3 Service van de Ocean Alliance.

HMM heeft in april de samenwerking met APL tussen de Far East en de Arabische Golf hernieuwd. Via die Singaporese dochter van CMA CGM heeft de Zuid-Koreaanse carrier daarom ook toegang tot de MEA2 Service van de Ocean Alliance. In die dienst zetten CMA CGM en APL zeven schepen van 9.326 tot 11.388 teu in.

Stefan Verberckmoes