Brugse DECO Subsea verricht geheime militaire berging

Nieuws, Scheepvaart
Roel Jacobus

Halfweg november botste het fregat ‘Helge Ingestad’ met de olietanker ‘Sola TS’, die net de Sureterminal nabij Bergen verlaten had. Die aanvaring wekte door zijn hevigheid en door zijn oorzaak beroering. Volgens diverse bronnen blijkt uit het onderzoek dat de bemanning van de olietanker bij het verlaten van de terminal de felle werkverlichting op het dek niet had gedoofd. De crew van het marineschip zou die verlichting aangezien hebben voor havenlampen in de verte, terwijl ze in werkelijkheid van een tanker vlakbij waren. Het gevolg was een botsing op ramkoers. Daarbij liep het 134 meter lange fregat een scheur van 54 meter op, grotendeels boven de waterlijn. Het gehavende schip geraakte niet meer in een veilige haven en strandde op de ondiepe rotskust.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Brugse DECO Subsea verricht geheime militaire berging – Flows

Brugse DECO Subsea verricht geheime militaire berging

Nieuws, Scheepvaart
Roel Jacobus

Halfweg november botste het fregat ‘Helge Ingestad’ met de olietanker ‘Sola TS’, die net de Sureterminal nabij Bergen verlaten had. Die aanvaring wekte door zijn hevigheid en door zijn oorzaak beroering. Volgens diverse bronnen blijkt uit het onderzoek dat de bemanning van de olietanker bij het verlaten van de terminal de felle werkverlichting op het dek niet had gedoofd. De crew van het marineschip zou die verlichting aangezien hebben voor havenlampen in de verte, terwijl ze in werkelijkheid van een tanker vlakbij waren. Het gevolg was een botsing op ramkoers. Daarbij liep het 134 meter lange fregat een scheur van 54 meter op, grotendeels boven de waterlijn. Het gehavende schip geraakte niet meer in een veilige haven en strandde op de ondiepe rotskust.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

 

 

Ben u al abonnee?

Login