
Marc De Vucht werd op 25 februari 65 jaar. Op 1 maart gaat hij met pensioen. Maar De Vucht verdwijnt niet van het toneel. Als voorzitter van de Antwerp Traffic Club blijft hij actief in het maritieme verenigingsleven.
Na twee jaar actief te zijn geweest bij Defensie als tijdelijk officier in de logistiek begon Marc De Vucht bij het expeditiebedrijf Somef in 1980. Daar was hij afdelingshoofd import en later salesmanager.
In 1990 werd hij commercieel afgevaardigde bij de Franse staatsrederij C.G.M, nog voor die fusioneerde met C.M.A, vandaag bekend als de huidige rederij CMA CGM. Van 1993 tot 2005 was hij commercieel directeur bij Remant Expeditie. In 2005 begon hij als customer service manager bij de rederij ACL. Sinds 2008 tot vandaag is hij senior sales executive bij Herfurth Logistics in Antwerpen.
Speeltuin
"In mijn commerciële werk heb ik zowel aan de kant van de rederijen als aan die van de expediteurs gestaan. Zo heb ik de kans gehad om honderden mensen te leren kennen wat qua netwerking uiteraard altijd goed van pas kwam", vertelt hij. "Velen zijn zelfs vrienden voor het leven geworden."
"Bij bijna elk bedrijf was ik ook voorzitter van de personeelsvereniging", gaat hij verder. "Ook bij Herfurth Logistics ben ik voorzitter, en blijf ik dat tijdens mijn pensioen. Ik hou ervan om mensen bijeen te brengen. De maritieme sector is eigenlijk een beetje mijn speeltuin geworden. We zijn de enige sector waar concurrenten ook goede vrienden kunnen zijn."
ATC
De Vucht verdwijnt niet van het toneel. Als voorzitter van de Antwerp Traffic Club (ATC) – opgericht in 1981 – blijft hij op vrijwillige basis actief in het maritieme verenigingsleven. Hij is intussen al twintig jaar actief als voorzitter van ATC.
Primeur
In primeur verklapt hij dat ATC op vrijdag 22 april 2022 de eerste postcorona 'Maritieme Pint' zal inrichten in de Gaarkeuken. Op 10 juni zetten ze weer hun schouders onder Rock on the Dock.