Strijd tussen tolkastjes barst los in België

Nieuws, Transport
Philippe Van Dooren

De Europese EETS-regeling (European Electronic Toll System) bepaalt dat er geen monopolies meer mogen zijn voor tolheffingssystemen in lidstaten. Net als met het ‘roamen’ met de gsm moet een vrachtwagen in eender welke lidstaat met dezelfde on-boardunit (obu) en hetzelfde abonnement kunnen rijden. België is het eerste land dat de EETS-regels voor het eerst volwaardig toepast. Naast de operator van de kilometerheffing – Satellic – mogen andere dienstverleners hun obu’s en diensten aanbieden, op voorwaarde dat ze geaccrediteerd zijn. Dat gebeurt na intensieve testen. Bij de start van de kilometerheffing had alleen Axxès het traject helemaal doorlopen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Strijd tussen tolkastjes barst los in België – Flows

Strijd tussen tolkastjes barst los in België

Nieuws, Wegtransport
Philippe Van Dooren

De Europese EETS-regeling (European Electronic Toll System) bepaalt dat er geen monopolies meer mogen zijn voor tolheffingssystemen in lidstaten. Net als met het ‘roamen’ met de gsm moet een vrachtwagen in eender welke lidstaat met dezelfde on-boardunit (obu) en hetzelfde abonnement kunnen rijden. België is het eerste land dat de EETS-regels voor het eerst volwaardig toepast. Naast de operator van de kilometerheffing – Satellic – mogen andere dienstverleners hun obu’s en diensten aanbieden, op voorwaarde dat ze geaccrediteerd zijn. Dat gebeurt na intensieve testen. Bij de start van de kilometerheffing had alleen Axxès het traject helemaal doorlopen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login