OPINIE - Weg naar minder sociale dumping wordt labyrint

Opinie, Mensen
Philippe Van Dooren

Eerst en vooral dit: ik voel me niet goed bij de talloze Oost-Europese dochterbedrijven van de Belgische transportondernemingen. Ze wakkeren de neerwaartse spiraal van transportprijzen en sociale omstandigheden van de chauffeurs alleen maar aan. Maar ik kan de transporteurs begrijpen: hoe kunnen ze anders opboksen tegen de grote transportgroepen uit Oost- én West-Europa die hun lagekostenfilialen inzetten om, tender na tender, de kaas van hun boterham eten. Dat begrip heeft wel een limiet: het spel moet eerlijk gespeeld worden. Als de Oost-Europese vestiging van een Belgisch bedrijf gewoon een postbusbedrijf is, dan kan dat niet door de beugel.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Weg naar minder sociale dumping wordt labyrint – Flows

OPINIE - Weg naar minder sociale dumping wordt labyrint

Opinie, Mensen
Philippe Van Dooren

Eerst en vooral dit: ik voel me niet goed bij de talloze Oost-Europese dochterbedrijven van de Belgische transportondernemingen. Ze wakkeren de neerwaartse spiraal van transportprijzen en sociale omstandigheden van de chauffeurs alleen maar aan. Maar ik kan de transporteurs begrijpen: hoe kunnen ze anders opboksen tegen de grote transportgroepen uit Oost- én West-Europa die hun lagekostenfilialen inzetten om, tender na tender, de kaas van hun boterham eten. Dat begrip heeft wel een limiet: het spel moet eerlijk gespeeld worden. Als de Oost-Europese vestiging van een Belgisch bedrijf gewoon een postbusbedrijf is, dan kan dat niet door de beugel.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login