VUB wint TL Hub Business Game met stadsdistributieoplossing

De Vrije Universiteit Brussel heeft de eerste TL Hub Business Game gewonnen met een ‘case’ over stadsdistributie in Brussel. Die werd uitgeschreven voor Coca-Cola Enterprises.

Drie studenten van de Vrije Universiteit Brussel kregen de eerste prijs in de TL Hub Business Game die voor het eerst werd georganiseerd. Tijdens het slotevent, dat plaatsvond in het Coca-Cola Visitors Center te Wilrijk, presenteerden de laureaten hun uitgewerkte case voor een vakjury. De vijf groepen studenten werden geselecteerd uit 24 ingezonden cases van 13 hogescholen en universiteiten.

De TL Hub Business Game is een wedstrijd gericht op studenten (bachelor en master) die een studierichting gerelateerd aan supply chain, transport en/of logistiek volgen. De case voorziet de studenten van een probleemstelling, opgesteld door een bedrijf dat bepaalde moeilijkheden in de sector ondervindt. Dat bedrijf, dat als partner optreedt, zal elk jaar wisselen.

De deelnemende scholen ontvangen elk dezelfde gegevens, en verdelen deze onder hun studenten, die in groep werken. Voor een eerste beoordeling zenden de scholen hun twee beste oplossingen in. Vijf groepen laureaten mogen dan hun project, tijdens de finale, verdedigen voor een jury.

Vijf laureaten

De vijf laureaten van dit jaar zijn:

  • Ephec (Brussel): Yordana Aleksieva, Asma Boukhari, Sarah Houssaini, Haana Hajri, Ikram Mkerref, Khadija Vertommen
  • HELHa (Henegouwen): Pierre Emile Tassier, William Ledoux, Isamel Erroui
  • Odissee (Brussel): Sabrina Ben Haddou, Rabia Kayapa, Alice Dubois, Nimroud Beth, Fatima Essadikki
  • UCLL (Diepenbeek): Jeroen Meeuwissen, Ward Lenaerts, Kevin Goevaerts, Elke Dauwen, Maike Stevens, Sibylle Flémal, Marta Montanana Artés, Juan Angoso
  • VUB (Brussel): Jos Gonzalez Fernandez, Elodie Marchand, Kevin van Ravenswaaij

Het zijn dus deze drie laatste studenten die dit jaar gewonnen hebben.

Volgens Frederic De Cooman, directeur van vacaturewebsite TL Hub, is deze ‘business game’ is een goede manier om studenten te confronteren met een concrete transport-, logistiek- of supply chain-probleemstelling en hen zo voor te bereiden op het werkveld.

Voor Ellen Hindryckx, Talent Acquisition Coca-Cola Enterprises, is het dankzij dit initiatief mogelijk om in contacten te komen met studenten Productie & Logistiek, wat de zoektocht naar nieuw talent vergemakkelijkt.