Federale regering vervroegt gunstmaatregel koolstofvrije trucks

Nieuws, Transport
Yannick De Spiegeleir
Elektrische truck eActros
Elektrische truck eActros © Mercedes-Benz Truck

De verhoogde investeringsaftrek geldt voor nieuwe koolstofvrije vrachtwagens. Het tarief bedraagt 35% in 2022 en 2023, 29,5% in 2024, 24% in 2025, 18,5% in 2026 en 13,5% in 2027. In een persmededeling zegt Federaal minister van Financiën Vincent Van Peteghem (CD&V) dat de maatregel een boost moet geven richting een groene transportsector. Volgens verschillende stemmen uit de sector zal die maatregel wel niet zorgen voor de grote doorbraak van elektrische vrachtwagens of waterstoftrucks.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Federale regering vervroegt gunstmaatregel koolstofvrije trucks – Flows

Federale regering vervroegt gunstmaatregel koolstofvrije trucks

Nieuws, Wegtransport
Yannick De Spiegeleir
Elektrische truck eActros
Elektrische truck eActros © Mercedes-Benz Truck

De verhoogde investeringsaftrek geldt voor nieuwe koolstofvrije vrachtwagens. Het tarief bedraagt 35% in 2022 en 2023, 29,5% in 2024, 24% in 2025, 18,5% in 2026 en 13,5% in 2027. In een persmededeling zegt Federaal minister van Financiën Vincent Van Peteghem (CD&V) dat de maatregel een boost moet geven richting een groene transportsector. Volgens verschillende stemmen uit de sector zal die maatregel wel niet zorgen voor de grote doorbraak van elektrische vrachtwagens of waterstoftrucks.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login