Niels Franck van Antwerpse ACT naar STN Container Transport over grens

Nieuws, Transport
Yannick De Spiegeleir
Niels Franck
Niels Franck © Niels Franck

Niels Franck verruilt Antwerp Container Transport (ACT) International voor een ander avontuur. Hij gaat aan de slag als director van een nieuw bevrachtingskantoor van de Nederlandse transportfirma STN Speciaal Transport net over de grens in Eersel.

Franck legde een mooi parcours af bij Antwerp Container Transport. Als planner bouwde hij de afgelopen jaren een flink netwerk uit in het internationaal vervoer. Maar eerder gaf Franck zelf te kennen dat ACT ophield met verre ritten in Europa om zich toe te leggen op korte en middellange afstanden omwille van de krappe prijsmarges.  

“Ik blik met veel voldoening terug op mijn parcours bij ACT. Onze wegen scheiden in de beste verstandhouding. Het doet me dan ook deugd dat ik zoveel steun krijg van Mehmet (Gülüser, bedrijfsleider ACT – red.) in de volgende stap die ik zet in mijn carrière. Mijn passie ligt net bij die verre ritten en dat begrijpen ze ook bij ACT”, vertelt Franck. Zijn voorliefde voor verre ritten liet hij ook al blijken tijdens datzelfde vorige interview met Flows. “Ik haalde écht plezier uit ‘de rondjes écht rond te krijgen”, klonk het toen. Een passie die hij opnieuw zal kunnen inzetten in zijn nieuwe professionele uitdaging.   

Buitenlandse connecties 

Bij STN Speciaal Transport krijgt hij de kans om die draad weer op te nemen. “Zij hadden mij gecontacteerd nadat ze een post hadden gelezen op LinkedIn waar ik sprak over mijn passie voor langeafstandsritten. ‘We kennen je en weten wat je kunt, het zou jammer zijn als je dat moest opgeven”, zeiden ze. Ik zal als director aan het roer staan van het nieuw bevrachtingskantoor van STN Container Transport in Eersel, net over de grens bij onze noorderburen. De focus zal liggen op bestemmingen als Spanje, Italië, Denemarken en Zweden. Dankzij die uitdaging krijg ik de kans mijn buitenlandse connecties die ik eerder heb opgebouwd, opnieuw aan te wenden en vooral uit te breiden.’’ 

Focus 

Franck legt tot slot nog uit waarom er bij STN wel nog ruimte is voor langeafstandsritten. “Bij ACT moesten er dagelijks 215 vrachtwagens ingepland worden voor verschillende types transport en was er niet de tijd om echt op enkel en alleen die ritten te focussen en de nodige retours. Bij STN kan ik net al mijn tijd en kennis in die ritten steken en de juiste chauffeurs er op inzetten.”

Yannick De Spiegeleir