(Flowsmagazine) Churchill South: ‘Project Cargo Ecosystem’ in opbouw
Terminaloperator PSA Breakbulk kondigde in juli aan dat het via een tender een concessie van zo’n 14 hectare had verworven bij het Churchilldok in de Antwerpse haven. Samen met heavyliftspecialist Felbermayr wil PSA Breakbulk er een ‘Project Cargo Ecosystem’ uitbouwen, een onestopshop-concept voor wie veeleisende projectlading wil behandelen. Flows polste bij general manager Dennis Verbeeck naar de verwachtingen op de nieuwe kade.
Het Churchilldok komt de laatste jaren vooral in het nieuws door de circulaire plannen van Port of Antwerp op de aangrenzende voormalige Opelterreinen, maar in de afgelopen jaren groeide er ook een cluster aan breakbulkoperaties. PSA bouwt er nu een projectcargohub uit in een joint venture met Felbermayr. Om verwarring met de ‘Churchill Industrial Zone’ te vermijden, hebben ze het bij PSA over de ‘Churchill South’-concessie, een 14 hectare groot watergebonden haventerrein. Ter vergelijking: de huidige PSA breakbulkconcessie is 26 hectare groot. Met de uitbreiding is een investering van 11,5 miljoen euro gemoeid.
Dit artikel is exclusief voor abonnees.
Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.