Zeevaartschool, KdG en VITO bestuderen luchtkwaliteit op schepen zelf

Nieuws, Scheepvaart
Michiel Leen

Het onderzoek, dat de naam ‘Elgas’ meekrijgt (van Effecten van Luchtkwaliteit op de Gezondheid in Accommodaties van Schepen), wil in kaart brengen in welke mate zeevarenden zijn blootgesteld aan luchtvervuiling tijdens hun verblijf aan boord. Een onderwerp waar nog heel wat research naar moet worden verricht. Daarom slaan de drie instellingen de handen in elkaar. VITO (Vlaamse Instelling voor Technologisch Onderzoek) levert de meetdozen met sensoren aan, de Hogere Zeevaartschool werkt algoritmes uit om de ruwe data inzichtelijk te maken en de de Karel de Grote Hogeschool werkt een vlot leesbare visualisatie uit, zodat de zeelui in een oogopslag zicht krijgen op de kwaliteit van de lucht aan boord. 

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Zeevaartschool, KdG en VITO bestuderen luchtkwaliteit op schepen zelf – Flows

Zeevaartschool, KdG en VITO bestuderen luchtkwaliteit op schepen zelf

Nieuws, Scheepvaart
Michiel Leen

Het onderzoek, dat de naam ‘Elgas’ meekrijgt (van Effecten van Luchtkwaliteit op de Gezondheid in Accommodaties van Schepen), wil in kaart brengen in welke mate zeevarenden zijn blootgesteld aan luchtvervuiling tijdens hun verblijf aan boord. Een onderwerp waar nog heel wat research naar moet worden verricht. Daarom slaan de drie instellingen de handen in elkaar. VITO (Vlaamse Instelling voor Technologisch Onderzoek) levert de meetdozen met sensoren aan, de Hogere Zeevaartschool werkt algoritmes uit om de ruwe data inzichtelijk te maken en de de Karel de Grote Hogeschool werkt een vlot leesbare visualisatie uit, zodat de zeelui in een oogopslag zicht krijgen op de kwaliteit van de lucht aan boord. 

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

 

Ben u al abonnee?

Login