Kwartaalcijfers Antwerpen: containers in plus, stukgoed in min

Nieuws, Scheepvaart
Koen Heinen

De containertrafiek heeft voorlopig geen last van de vertraging van de wereldeconomie. Met een groei van 6,4% in teu en 5,7% in tonnage over de eerste negen maanden zet dit segment zijn opmars verder. Volgens het Havenbedrijf zit de groei voornamelijk in transhipment van containers en in mindere mate in aan- en afvoer. Ook de herschikking van het MSC-feedernetwerk had een gunstige invloed op de containervolumes. Twee nieuwe diensten op Latijns-Amerika zorgden vanaf het derde kwartaal dan weer voor meer aanvoer van gekoelde lading uit Peru, Chili, Ecuador, Colombia en Costa Rica.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Kwartaalcijfers Antwerpen: containers in plus, stukgoed in min – Flows

Kwartaalcijfers Antwerpen: containers in plus, stukgoed in min

Nieuws, Scheepvaart
Koen Heinen

De containertrafiek heeft voorlopig geen last van de vertraging van de wereldeconomie. Met een groei van 6,4% in teu en 5,7% in tonnage over de eerste negen maanden zet dit segment zijn opmars verder. Volgens het Havenbedrijf zit de groei voornamelijk in transhipment van containers en in mindere mate in aan- en afvoer. Ook de herschikking van het MSC-feedernetwerk had een gunstige invloed op de containervolumes. Twee nieuwe diensten op Latijns-Amerika zorgden vanaf het derde kwartaal dan weer voor meer aanvoer van gekoelde lading uit Peru, Chili, Ecuador, Colombia en Costa Rica.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login