Caroline Gubbi als legal consultant aan boord bij VEA

Nieuws, Mensen
Bart Timperman

“Binnen onze logistieke sector bestaat een toenemende tendens naar meer preventie en een grotere rechtszekerheid”, stelt Olivier Schoenmaeckers van VEA vast. “De reglementering verandert dikwijls en wordt complexer op allerlei niveaus. Er zijn negatieve schadestatistieken in een sector waar de marges beperkt zijn. We zien een grotere bewustwording inzake compliance, als gevolg van verschillende overheidsverplichtingen. We worden geconfronteerd met verregaande logistieke contracten, algemene voorwaarden, agentuurovereenkomsten, tenders die voor veel problemen kunnen zorgen als ze afgesloten worden zonder grondige screening. Dan zijn er nog de overheidsinstanties die steeds meer verantwoordelijkheden in handen van de bedrijven leggen. De verregaande aansprakelijkheid van logistieke dienstverleners op het vlak van douane, BTW en accijnzen blijft als een zwaard van Damocles boven de hoofden hangen.”

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Caroline Gubbi als legal consultant aan boord bij VEA – Flows

Caroline Gubbi als legal consultant aan boord bij VEA

Nieuws, Mensen
Bart Timperman

“Binnen onze logistieke sector bestaat een toenemende tendens naar meer preventie en een grotere rechtszekerheid”, stelt Olivier Schoenmaeckers van VEA vast. “De reglementering verandert dikwijls en wordt complexer op allerlei niveaus. Er zijn negatieve schadestatistieken in een sector waar de marges beperkt zijn. We zien een grotere bewustwording inzake compliance, als gevolg van verschillende overheidsverplichtingen. We worden geconfronteerd met verregaande logistieke contracten, algemene voorwaarden, agentuurovereenkomsten, tenders die voor veel problemen kunnen zorgen als ze afgesloten worden zonder grondige screening. Dan zijn er nog de overheidsinstanties die steeds meer verantwoordelijkheden in handen van de bedrijven leggen. De verregaande aansprakelijkheid van logistieke dienstverleners op het vlak van douane, BTW en accijnzen blijft als een zwaard van Damocles boven de hoofden hangen.”

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login