Steven Boey (ECS): “Hier zette ik mijn leven op de sporen”

Nieuws, Mensen
Roel Jacobus
Steven Boey
Steven Boey © ECS

Intermodale supplychainspecialist ECS uit Zeebrugge investeert in maximale tevredenheid bij de zeshonderd werknemers. Na een interne bevraging en workshops komt er een actieplan, waarvoor medewerkers zoals magazijnier Steven Boey de inspiratiebron vormen.

Negen jaar geleden startte Steven Boey met een interimcontract als magazijnmedewerker bij transport- en logistieke groep ECS in Zeebrugge. Intussen coöordineert hij een team van een dozijn collega’s. “Ik kom van niets en kreeg als jonge twintiger bij ECS de kans om mijn leven op het juiste spoor te krijgen. Ik had bij mijn start als magazijnier weinig ervaring, maar ik ben toen door de collega’s goed geholpen. Als je iets wil, dan moet je er stapje voor stapje voor gaan. Dat verhaal heb ik ook al mogen vertellen aan zesdejaarsstudenten die in de sector aan de slag willen gaan.”

Steven is vooral dankbaar voor de ondersteuning. “Ik kon op eigen initiatief verschillende opleidingen volgen, bijvoorbeeld rond leiderschap, EHBO en brandbestrijding. Als je iets vraagt, dan is de kans groot dat het aangeboden wordt.”

84% tevreden

Steven Boey staat symbool voor de doorgroeimogelijkheden die ECS met een werknemerstevredenheidscampagne in de verf wil zetten. “We willen interne groei promoten en duidelijk maken dat er heel wat mogelijkheden zijn. Daar is ruimte voor, zowel hiërarchisch met promoties als in de breedte met expertise”, zegt hr-director Griet Van Reeth.

Vorig jaar gebeurde bij de zeshonderd medewerkers in België, Nederland, Frankrijk en het VK een bevraging door het internationale enquêtebureau Great Place To Work. Daarvan gaven 412 deelnemers anoniem hun standpunt over vijf elementen. In het algemeen oordeelde 84% van de werknemers dat ECS een goede werknemer is. Daarnaast was er een gemiddelde score van 72% voor geloofwaardigheid, 68% voor respect, 74% voor trots, 75% voor kameraadschap en 85% voor rechtvaardigheid.

Actieplan

Als vervolgtraject vinden dit jaar een dertigtal workshops plaats rond thema’s als respect, vertrouwen en geloofwaardigheid. De input van deze workshops gaat in een actieplan om de tevredenheid bij medewerkers verder te verhogen.

“We willen hier zoveel mogelijk medewerkers van alle diensten bij betrekken. Daarom lanceerden we een oproep voor ambassadeurs: werknemers die als inspiratie kunnen dienen voor anderen. Steven Boey is daar één van”, zegt Van Reeth.

Steven Boey (ECS): “Hier zette ik mijn leven op de sporen” – Flows

Steven Boey (ECS): “Hier zette ik mijn leven op de sporen”

Nieuws, Mensen
Roel Jacobus
Steven Boey
Steven Boey © ECS

Intermodale supplychainspecialist ECS uit Zeebrugge investeert in maximale tevredenheid bij de zeshonderd werknemers. Na een interne bevraging en workshops komt er een actieplan, waarvoor medewerkers zoals magazijnier Steven Boey de inspiratiebron vormen.

Negen jaar geleden startte Steven Boey met een interimcontract als magazijnmedewerker bij transport- en logistieke groep ECS in Zeebrugge. Intussen coöordineert hij een team van een dozijn collega’s. “Ik kom van niets en kreeg als jonge twintiger bij ECS de kans om mijn leven op het juiste spoor te krijgen. Ik had bij mijn start als magazijnier weinig ervaring, maar ik ben toen door de collega’s goed geholpen. Als je iets wil, dan moet je er stapje voor stapje voor gaan. Dat verhaal heb ik ook al mogen vertellen aan zesdejaarsstudenten die in de sector aan de slag willen gaan.”

Steven is vooral dankbaar voor de ondersteuning. “Ik kon op eigen initiatief verschillende opleidingen volgen, bijvoorbeeld rond leiderschap, EHBO en brandbestrijding. Als je iets vraagt, dan is de kans groot dat het aangeboden wordt.”

84% tevreden

Steven Boey staat symbool voor de doorgroeimogelijkheden die ECS met een werknemerstevredenheidscampagne in de verf wil zetten. “We willen interne groei promoten en duidelijk maken dat er heel wat mogelijkheden zijn. Daar is ruimte voor, zowel hiërarchisch met promoties als in de breedte met expertise”, zegt hr-director Griet Van Reeth.

Vorig jaar gebeurde bij de zeshonderd medewerkers in België, Nederland, Frankrijk en het VK een bevraging door het internationale enquêtebureau Great Place To Work. Daarvan gaven 412 deelnemers anoniem hun standpunt over vijf elementen. In het algemeen oordeelde 84% van de werknemers dat ECS een goede werknemer is. Daarnaast was er een gemiddelde score van 72% voor geloofwaardigheid, 68% voor respect, 74% voor trots, 75% voor kameraadschap en 85% voor rechtvaardigheid.

Actieplan

Als vervolgtraject vinden dit jaar een dertigtal workshops plaats rond thema’s als respect, vertrouwen en geloofwaardigheid. De input van deze workshops gaat in een actieplan om de tevredenheid bij medewerkers verder te verhogen.

“We willen hier zoveel mogelijk medewerkers van alle diensten bij betrekken. Daarom lanceerden we een oproep voor ambassadeurs: werknemers die als inspiratie kunnen dienen voor anderen. Steven Boey is daar één van”, zegt Van Reeth.