3 kilometer nieuwe diepzeekades in zicht voor Rotterdam

Nieuws, Mensen
Adrie Boxmeer

Nieuwsblad Transport meldde gisteren dat het om 2,4 km extra kades ging, maar het Havenbedrijf Rotterdam verklaart vandaag tegenover Flows dat het om 3 km gaat. Rotterdam wil met deze uitbreiding zijn leidende positie als Europa’s grootste containerhaven verder versterken. In Nieuwsblad Transport zegt een woordvoerder: “Daarom investeren we nu alvast in het uitbouwen van de Prinses Amaliahaven. Dat is goed voor onze klanten, is kostenefficiënt en versterkt de concurrentiepositie van Rotterdam.” De woordvoerder ontkent vandaag dat die voorgenomen uitbreiding het antwoord is op de uitbreidingsplannen van de haven van Antwerpen. “Onze CEO Allard Castelein heeft medio vorig jaar tijdens de presentatie van de halfjaarcijfers het hierover al gehad. Bij mijn weten waren toen de concrete plannen voor de uitbreiding van de Antwerpse haven nog niet bekend.” 

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
DOCENT
DOCENT 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
3 kilometer nieuwe diepzeekades in zicht voor Rotterdam – Flows

3 kilometer nieuwe diepzeekades in zicht voor Rotterdam

Nieuws, Mensen
Adrie Boxmeer

Nieuwsblad Transport meldde gisteren dat het om 2,4 km extra kades ging, maar het Havenbedrijf Rotterdam verklaart vandaag tegenover Flows dat het om 3 km gaat. Rotterdam wil met deze uitbreiding zijn leidende positie als Europa’s grootste containerhaven verder versterken. In Nieuwsblad Transport zegt een woordvoerder: “Daarom investeren we nu alvast in het uitbouwen van de Prinses Amaliahaven. Dat is goed voor onze klanten, is kostenefficiënt en versterkt de concurrentiepositie van Rotterdam.” De woordvoerder ontkent vandaag dat die voorgenomen uitbreiding het antwoord is op de uitbreidingsplannen van de haven van Antwerpen. “Onze CEO Allard Castelein heeft medio vorig jaar tijdens de presentatie van de halfjaarcijfers het hierover al gehad. Bij mijn weten waren toen de concrete plannen voor de uitbreiding van de Antwerpse haven nog niet bekend.” 

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

 

Ben u al abonnee?

Login