Extra miljoenen verlies op Betuweroute door Duitse traagheid

Nieuws, Mensen
Adrie Boxmeer

Tussen de Nederlands-Duitse grens en Oberhausen moet over 70 km het ‘Derde Spoor’ worden aangelegd, zodat de goederentreinen niet over dezelfde rails rijden als de personentreinen. Voor het extra spoor moeten tientallen nieuwe viaducten en overwegen worden gebouwd. Oorspronkelijk hadden de werkzaamheden in 2022 klaar moeten zijn. Maar van de twaalf benodigde vergunningen heeft de Duitse spoorwegbeheerder DB Netz er nog maar twee binnen, zo vertelde de Nederlandse staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat onlangs aan de Tweede Kamer. Pas in 2021 zijn alle vergunningen rond, waardoor het Derde Spoor zeker niet voor 2026 klaar is.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

 

Ben u al abonnee?

Login

 
 
Extra miljoenen verlies op Betuweroute door Duitse traagheid – Flows

Extra miljoenen verlies op Betuweroute door Duitse traagheid

Nieuws, Mensen
Adrie Boxmeer

Tussen de Nederlands-Duitse grens en Oberhausen moet over 70 km het ‘Derde Spoor’ worden aangelegd, zodat de goederentreinen niet over dezelfde rails rijden als de personentreinen. Voor het extra spoor moeten tientallen nieuwe viaducten en overwegen worden gebouwd. Oorspronkelijk hadden de werkzaamheden in 2022 klaar moeten zijn. Maar van de twaalf benodigde vergunningen heeft de Duitse spoorwegbeheerder DB Netz er nog maar twee binnen, zo vertelde de Nederlandse staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat onlangs aan de Tweede Kamer. Pas in 2021 zijn alle vergunningen rond, waardoor het Derde Spoor zeker niet voor 2026 klaar is.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

 

Ben u al abonnee?

Login