Verbrugge International focust op continuïteit en innovatie vanuit NSP

Flowsmagazine, Havens
Te gast
Mikhael Paulus en Martin Verbrugge, directeuren Verbrugge International
Mikhael Paulus en Martin Verbrugge, directeuren Verbrugge International © Verbrugge

In de jubileumeditie van ons magazine ’10 jaar Flows’ hebben we de bedrijven in de maritieme en logistieke sector de kans geboden om zich in de kijker te stellen. In deze bijdrage lichten Martin Verbrugge en Mikhael Paulus de aanpak van Verbrugge International toe.

Met trimodale terminals in Vlissingen en Terneuzen en tweehonderd trucks is Verbrugge International een van de voornaamste logistiek dienstverleners in North Sea Port. “Wij zetten met miljoeneninvesteringen blijvend in op een duurzame, veilige en digitale dienstverlening”, zeggen de directeuren Martin Verbrugge en Mikhael Paulus.

Vanuit de Zeeland Terminal en de Scaldia Terminal bij Vlissingen en de Terneuzen Terminal, is Verbrugge een veelzijdig draaipunt in de logistiek van North Sea Port. Het grensoverschrijdende havengebied is Europees nummer één voor opslag en distributie van cellulose, een grondstof voor de productie van papier en karton, en de Verbrugge-terminal in Vlissingen-Oost is het distributiepunt. “In printpapier zit weliswaar krimp, de markten voor verpakkingen en hygiëneproducten als tissues zijn groeiende”, vertelt Mikhael. “Wij richten ons ook in deze tijd op duurzame groeimarkten, met klanten die de cellulose CO2-arm produceren in Zuid-Amerika.”

Martin: “In de Terneuzen Terminal is de opslag en distributie van soda, een belangrijke grondstof voor lithiumbatterijen en glas, erg belangrijk voor ons – naast meststoffen en mineralen. In november hebben wij nog een contract gesloten met Ciner Group, een grote producent van natuurlijke soda in Turkije. Wij investeren fors, in totaal zo’n zestig miljoen euro in de komende jaren, in de verbetering van onze terminals, en besteden verder jaarlijks circa 15 miljoen euro aan onderhoud.”

Duurzame industrie

De duurzame industrie is een andere groeimarkt. In Vlissingen ontwikkelt de offshore-industrie zich razendsnel, van onderdelen voor windparken op zee tot installatie, onderhoud en recycling, onder meer in samenwerking met consortium TM EDISON, ontwikkelaar van het toekomstige Belgische energie-eiland in de Noordzee bij Zeebrugge. TM Edison bouwt onder meer grote betonnen caissons voor het eiland in Vlissingen-Oost. Hiertoe huurt het consortium samen met Verbrugge een terrein van ontwikkelaar DHG van 120.000 m2. Eerder dit jaar al sloot DHG een overeenkomst met Verbrugge voor de huur van 100.000 m² terrein voor de op- en overslag van breakbulk.

Wat betreft duurzaamheid in de eigen keten heeft Verbrugge 24 mW capaciteit aan zonnepanelen op de loodsdaken tot haar beschikking. Hiervan gebruikt het bedrijf nog slechts 1 à 1,5 mW. In het kader van de elektrificatie kan Verbrugge hiermee in de toekomst ruim vooruit. Multimodaliteit is altijd de basis geweest; Verbrugge houdt de vloot van tweehonderd trucks in stand en verduurzaamt het materieel. “Wij experimenteren onder meer met HV100-diesel en onze heftrucks in Terneuzen rijden al deels elektrisch”, zegt Mikhael. “Ook werken wij mee aan milieuverbetering rond de Terneuzen Terminal.”

Veiligheid

Een ander speerpunt is veiligheid, zegt Martin. “Afgelopen september organiseerden wij de eerste Verbrugge Safety Day met al onze medewerkers. Daar waren onder meer de Douane en specialisten in veilig werken bij betrokken. Bewustwording bij onze medewerkers heeft prioriteit en dat heeft de Safety Day zeker opgeleverd. Wat er alvast uit is voortgekomen is een trainingsprogramma voor voorlieden.” Mikhael: “Verder gaan wij de dienstverlening aan onze klanten verder digitaliseren, denk dan vooral aan vrachtbrieven.”

Verbrugge gaat ervan uit dat in de totale goederenoverslag geen groei zal zitten de komende jaren, optimisme staat voorop. “Recessies zijn natuurlijk van alle tijden.” In het containersegment wordt uiteindelijk weer groei verwacht, vanwege de shift naar containertransport, waarvoor Verbrugge ook een barge shuttleservice met Rotterdam en Antwerpen exploiteert. “Wij blijven maximaal inzetten op duurzame modaliteiten, met trimodale terminals: geschikt voor weg-, spoor- en watertransport. En binnen North Sea Port zullen wij ons blijvend hardmaken voor een level playing field met de andere tophavens in de regio.”

Verbrugge International focust op continuïteit en innovatie vanuit NSP – Flows

Verbrugge International focust op continuïteit en innovatie vanuit NSP

Flowsmagazine, Havens
Te gast
Mikhael Paulus en Martin Verbrugge, directeuren Verbrugge International
Mikhael Paulus en Martin Verbrugge, directeuren Verbrugge International © Verbrugge

In de jubileumeditie van ons magazine ’10 jaar Flows’ hebben we de bedrijven in de maritieme en logistieke sector de kans geboden om zich in de kijker te stellen. In deze bijdrage lichten Martin Verbrugge en Mikhael Paulus de aanpak van Verbrugge International toe.

Met trimodale terminals in Vlissingen en Terneuzen en tweehonderd trucks is Verbrugge International een van de voornaamste logistiek dienstverleners in North Sea Port. “Wij zetten met miljoeneninvesteringen blijvend in op een duurzame, veilige en digitale dienstverlening”, zeggen de directeuren Martin Verbrugge en Mikhael Paulus.

Vanuit de Zeeland Terminal en de Scaldia Terminal bij Vlissingen en de Terneuzen Terminal, is Verbrugge een veelzijdig draaipunt in de logistiek van North Sea Port. Het grensoverschrijdende havengebied is Europees nummer één voor opslag en distributie van cellulose, een grondstof voor de productie van papier en karton, en de Verbrugge-terminal in Vlissingen-Oost is het distributiepunt. “In printpapier zit weliswaar krimp, de markten voor verpakkingen en hygiëneproducten als tissues zijn groeiende”, vertelt Mikhael. “Wij richten ons ook in deze tijd op duurzame groeimarkten, met klanten die de cellulose CO2-arm produceren in Zuid-Amerika.”

Martin: “In de Terneuzen Terminal is de opslag en distributie van soda, een belangrijke grondstof voor lithiumbatterijen en glas, erg belangrijk voor ons – naast meststoffen en mineralen. In november hebben wij nog een contract gesloten met Ciner Group, een grote producent van natuurlijke soda in Turkije. Wij investeren fors, in totaal zo’n zestig miljoen euro in de komende jaren, in de verbetering van onze terminals, en besteden verder jaarlijks circa 15 miljoen euro aan onderhoud.”

Duurzame industrie

De duurzame industrie is een andere groeimarkt. In Vlissingen ontwikkelt de offshore-industrie zich razendsnel, van onderdelen voor windparken op zee tot installatie, onderhoud en recycling, onder meer in samenwerking met consortium TM EDISON, ontwikkelaar van het toekomstige Belgische energie-eiland in de Noordzee bij Zeebrugge. TM Edison bouwt onder meer grote betonnen caissons voor het eiland in Vlissingen-Oost. Hiertoe huurt het consortium samen met Verbrugge een terrein van ontwikkelaar DHG van 120.000 m2. Eerder dit jaar al sloot DHG een overeenkomst met Verbrugge voor de huur van 100.000 m² terrein voor de op- en overslag van breakbulk.

Wat betreft duurzaamheid in de eigen keten heeft Verbrugge 24 mW capaciteit aan zonnepanelen op de loodsdaken tot haar beschikking. Hiervan gebruikt het bedrijf nog slechts 1 à 1,5 mW. In het kader van de elektrificatie kan Verbrugge hiermee in de toekomst ruim vooruit. Multimodaliteit is altijd de basis geweest; Verbrugge houdt de vloot van tweehonderd trucks in stand en verduurzaamt het materieel. “Wij experimenteren onder meer met HV100-diesel en onze heftrucks in Terneuzen rijden al deels elektrisch”, zegt Mikhael. “Ook werken wij mee aan milieuverbetering rond de Terneuzen Terminal.”

Veiligheid

Een ander speerpunt is veiligheid, zegt Martin. “Afgelopen september organiseerden wij de eerste Verbrugge Safety Day met al onze medewerkers. Daar waren onder meer de Douane en specialisten in veilig werken bij betrokken. Bewustwording bij onze medewerkers heeft prioriteit en dat heeft de Safety Day zeker opgeleverd. Wat er alvast uit is voortgekomen is een trainingsprogramma voor voorlieden.” Mikhael: “Verder gaan wij de dienstverlening aan onze klanten verder digitaliseren, denk dan vooral aan vrachtbrieven.”

Verbrugge gaat ervan uit dat in de totale goederenoverslag geen groei zal zitten de komende jaren, optimisme staat voorop. “Recessies zijn natuurlijk van alle tijden.” In het containersegment wordt uiteindelijk weer groei verwacht, vanwege de shift naar containertransport, waarvoor Verbrugge ook een barge shuttleservice met Rotterdam en Antwerpen exploiteert. “Wij blijven maximaal inzetten op duurzame modaliteiten, met trimodale terminals: geschikt voor weg-, spoor- en watertransport. En binnen North Sea Port zullen wij ons blijvend hardmaken voor een level playing field met de andere tophavens in de regio.”