Handico Trucking verdubbelt omzet op vijf jaar tijd

Nieuws, Transport
Michiel Leen
Nieuwe huisstijl Handico Trucking
Nieuwe huisstijl Handico Trucking © Handico Trucking

Handico Trucking slaagde erin zijn omzet te verdubbelen op vijf jaar tijd. De Herfurthdochter schakelt een versnelling hoger met een nieuwe huisstijl, vernieuwde sociale media en een professionalisering van de structuren binnen het bedrijf.

Een nieuwe huisstijl, website en LinkedInprofiel moeten duidelijk maken dat Handico Trucking uit Lanaken de wind in de zeilen heeft. Het bedrijf wist in de afgelopen vijf jaar de omzet te verdubbelen. “Dat hebben we gedaan door in te spelen op de groei van de markt en op ons eigen tempo mee te groeien”, zegt Gino Withofs, director bij Handico Trucking. “We staan nu voor 15 miljoen omzet en werken, naast onze eigen truckvloot, met een honderdtal onderaannemers.”

Professionalisering en digitalisering 

De vernieuwde huisstijl en toegenomen digitale aanwezigheid staan voor een toegenomen professionalisering binnen het bedrijf. “De marketing en sales worden geprofessionaliseerd”, zegt Withofs. “Employer branding wordt steeds belangrijker. Op termijn willen we ook onze digitale diensten voor de klanten nog verder uitbreiden. We zoeken overigens nog mensen om aan dat verhaal mee te werken.” 

Lanaken

Handico Trucking werd in 2007 opgericht, als containertransporttak van de Herfürthgroep. Antwerpen, Rotterdam en bij uitbreiding West-Europa behoren tot het beoogde hinterland. De planning wordt aangestuurd vanuit Lanaken. 

Michiel Leen