Franse spoorregulator geeft fiat voor tariefverhoging

Nieuws, Transport
Koen Heinen

Die verhoging is volgens spoornetbeheerder SNCF Réseau nodig om de lagere overheidssubsidies te compenseren. Eerder dit jaar had de ARAF nog een negatief advies gegeven over de nieuwe tarieven. Volgens de regulator worden de directe kosten voor het gebruik van het spoornet door goederentreinen, de zogenaamde marginale kost, niet gedekt en is dat niet conform met de Europese richtlijn 2012/34/EU. Reden is het feit dat de overheid niet het volledige bedrag van de subsidies, die het verschil tussen de gebruikskost voor het spoornet en de geïnde rijpadvergoedingen moeten compenseren, uitbetaald heeft. Dat was het geval in 2013 en in 2014, waardoor SNCF Réseau achterbleef met een gat van 232 miljoen euro.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Franse spoorregulator geeft fiat voor tariefverhoging – Flows

Franse spoorregulator geeft fiat voor tariefverhoging

Nieuws, Wegtransport
Koen Heinen

Die verhoging is volgens spoornetbeheerder SNCF Réseau nodig om de lagere overheidssubsidies te compenseren. Eerder dit jaar had de ARAF nog een negatief advies gegeven over de nieuwe tarieven. Volgens de regulator worden de directe kosten voor het gebruik van het spoornet door goederentreinen, de zogenaamde marginale kost, niet gedekt en is dat niet conform met de Europese richtlijn 2012/34/EU. Reden is het feit dat de overheid niet het volledige bedrag van de subsidies, die het verschil tussen de gebruikskost voor het spoornet en de geïnde rijpadvergoedingen moeten compenseren, uitbetaald heeft. Dat was het geval in 2013 en in 2014, waardoor SNCF Réseau achterbleef met een gat van 232 miljoen euro.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

 

 

Ben u al abonnee?

Login