DAF ontwikkelt 500 kg lichtere distributietruck

Nieuws, Transport
Philippe Van Dooren

Zoals geweten heeft met de Euro6-norm de technologie inzake emissiebeperkingen van dieselmotoren een grens bereikt, waardoor de klemtoon bij de constructeurs meer komt te liggen op het verlagen van de CO2-emissies. Dat doen ze via alternatieve brandstoffen, zuinigere motoren en voertuigen, alsook het verhogen van de transportefficiëntie. Met andere woorden gaat men onder andere werken aan lichtere voertuigen om enerzijds het laadvermogen te vergroten waardoor het verbruik per vervoerde eenheid daalt en anderzijds het verbruik en dus de CO2-uitstoot te verlagen bij eenzelfde lading.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
DAF ontwikkelt 500 kg lichtere distributietruck – Flows

DAF ontwikkelt 500 kg lichtere distributietruck

Nieuws, Wegtransport
Philippe Van Dooren

Zoals geweten heeft met de Euro6-norm de technologie inzake emissiebeperkingen van dieselmotoren een grens bereikt, waardoor de klemtoon bij de constructeurs meer komt te liggen op het verlagen van de CO2-emissies. Dat doen ze via alternatieve brandstoffen, zuinigere motoren en voertuigen, alsook het verhogen van de transportefficiëntie. Met andere woorden gaat men onder andere werken aan lichtere voertuigen om enerzijds het laadvermogen te vergroten waardoor het verbruik per vervoerde eenheid daalt en anderzijds het verbruik en dus de CO2-uitstoot te verlagen bij eenzelfde lading.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login